Gå til innhold

å nei.. flytur på manda og lillemann har blitt forkjølet...

Anbefalte innlegg

Gjest yrild
Skrevet

tips...?

Måtte bare sukke litt her. Første flyturen og jeg var allerede redd for ørevondt...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå vet jeg ikke hva slags holdning du har til paracet, men om han plages med smerter/feber så kan du jo gi ham en rumperakett? Da slapper de jo vanligvis mye bedre av, og kanksje du er så heldig(?) at han sover seg gjennom hele flyturen?

Kanskje greit å ha med flere former for væske også - alt etter hva han liker - siden det er viktig å drikke masse når de er syke. Her kan Bo underholdes lenge med en våt vaskeklut som han får suge/gnage på - kanskje det kunne vært noe? Vann kluten og putt den oppi en pose :)

Gjest yrild
Skrevet

Er nok litt pilleskeptisk, men lillemann skal ikke lide :-) Han har bank i bordet ennå ingen feber, så jeg håper det holder seg på dette snue-nivået. Rennende nese og litt sånn våte Sad Sam øyne.

Jeg skal ihvertfall ta med Paracet i tilfelle rottefelle (bra å ha uansett, tror neppe mormor har babymedisin i skapet akkurat).

Vaskeklut er ikke så pop her, men kom på at babyfeederen er fin på flyet med pære i feks :-)

Skrevet

Har vel ikke så mange tips å komme med, men ville bare si at når jenta mi var 5 mnd så var vi på flytur til København. Hun var veldig forkjølet på det tidspunkt, og jeg var derfor ganske skeptisk til flyturen. Hun tar heller ikke smokk, så kunne ikke bruke det hjelpemiddelet til å utligne trykket ved oppstigning og landing, det er jo ikke alltid hun vil ha pupp heller da...på kommando. (Etter som jeg husker fra dine tidligere innlegg så vil ikke din gutt heller ha smokk eller flaske...) Men- alt gikk veldig bra, hun ville heldigvis ha pupp ved take off- og sovnet etter det til behagelig flydur. Så for oss ble det ikke noe problem med forkjølelse eller trykk. Nå skal vel du kanskje reise litt lengre...men jeg tipper at det går fint for dere også jeg! ( Ta med saltvannskapsler i tilfellet, og forskjellige ting/ leker som han kan tygge på)

Skrevet

Jeg fløy med gutten min som var kjempeforkjølet og surklete innelands i norgen når han var 6 mnd. Han bruker ikke smokk og tok ikke flaske da. Var kjempespent, men det gikk strålende. Han holdt på å le seg ihjel og det var så mye spennende å se på. Han begynte å sutte på en bitering ved landing og sovnet selvfølgelig akkurat når vi hadde landet. På flyet var det 4 babyer og alle var rolige.

Flydde 1 mnd senere til syden, 5 timer flyvetid. Gikk like utmerket det. SÅ har bare positive erfaring med flyturer.

Det går nok så bra skal du se. Du må ihvertfall ha god tur hjem til gamlelandet:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...