AO3 Skrevet 4. juli 2009 #1 Skrevet 4. juli 2009 Knerten har (selvsagt) aldri sovet på magen. Krybbedød etc. Nå er han snart ni mnd gammel, og han er ganske så mobil! Før han sover, har han gjerne tatt opptil flere runder i senga, i alle retninger. I det siste har han flere ganger sovnet på magen, evt har han snudd seg på magen i løpet av natta. Vi har ikke snudd ham rundt igjen, for da våkner han garantert, og det blir bare skriking... Hva gjør dere? Jeg må innrømme at jeg tenker på krybbedød, men det er jo veldig sjelden at det skjer etter seks måneders alder... Hva tenker dere?
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 4. juli 2009 #2 Skrevet 4. juli 2009 Jeg tenker at det er null stress så lenge de klarer å komme seg over på magen selv=) Det er jo det de sier også, de såkalte ekspertene; at klarer de selv å snu seg over, så er det heeelt greit! Flisa har også blitt en liten magesover- og det skjer ikke så rent sjeldent at hun tar seg en liten tur opp på alle fire også i søvne faktisk;)
AO3 Skrevet 4. juli 2009 Forfatter #3 Skrevet 4. juli 2009 Ja, det er det jeg også tenker... Men jeg tenker jo så mye rart. *hehe*
spadame Skrevet 4. juli 2009 #4 Skrevet 4. juli 2009 Hei. Sønnen min på litt over 8 mnd er også mobil om natten og snur seg over på magen opptil flere ganger iløpet av natten. Personlig liker jeg ikke dette og snur ham hver gang jeg merker han har snutt seg. Men det jeg har blitt fortalt av helsesøster er at man ikke skal bekymre seg for at babyen ligger på magen så lenge han klarer å snu seg til og fra magen som han selv vil.. Så du har helt sikkert ingenting å bekymre deg for.
Elisabeth '79=lykkelig mamma Skrevet 5. juli 2009 #5 Skrevet 5. juli 2009 Hei:) Godt å lese:) Min lillegutt på 8 mnd har også begynt å snu seg rundt på magen når han sover...Har vært så usikker på om jeg skal la han sove slik. De gangene han har gjort det har jeg sjekket ham flere ganger iløpet av kvelden..Egentlig ikke vært så urolig..Men man hører så mye frem og tilbake om dette å sove på magen. Nå lar jeg han gjøre det med litt mer ro i kroppen:-)
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 5. juli 2009 #6 Skrevet 5. juli 2009 Ja, jeg leste nettopp om dette nemlig, og der stod det at så lenge man fortsatte å legge barnet på rygg ned i sengen, hadde man sitt "på det tørre". Om barnet senere snudde seg om selv, var det helt i orden, og ikke noe man trengte å gjøre noe med=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå