Gå til innhold

Noen flere som begynner å bli litt lei disse kommentarene ang termin i desember??;)


3 små!:) Gutt, gutt og jente!

Anbefalte innlegg

Jeg syns i grunnen det er det samme når på året man er født... Men alle som nå hører at jeg er gravid og får høre at termindatoen er 18. desember sier alltid: "Huff, da... Så kjedelig å få bursdag så nærme jul! Får håpe den blir født litt tidligere, da..." Og de kjenner alltid flere som syns det er sååå kjedelig å ha bursdag seint på året. Nå er det for så vidt ikke sånn at man kan legge inn bestilling på når babyen skal ha bursdag. Den blir til når den blir til. Jeg synes jo at det må være det samme når på året man er født! Og bursdagen blir nå vel det man gjør den til?? Jeg er fryktelig takknemlig for at jeg kan få barn, samme når på året det er.

 

Bare litt frustrasjon som måtte ut, for en graviditet og det å få barn skal jo være positivt, samme når babyen måtte finne det for godt å komme;) Lykke til alle sammen som får desemberbarn!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helt enig med deg :) Er desemberbarn selv og gleder meg villt til å få vesla samme mnd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda veldig kjedelig med kommentarer, men da svarer jeg at det er snakk om 1 jul i hele livet, avser gjerne en jul for babyen, er alltid like velkommen. Dessuten jobber jeg ofte i julen pga yrket mitt, og jeg gleder meg til a være hjemme i hele julen for en gangs skyld. Jippiiiii

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått kommentarer som: "oj da, 20 desember, dette var da ikke planlagt". Faktisk var det planlagt og termin for meg spiller ingen rolle.

Kan kjøpe en adventskalender for nedtelling til bursdag og en tiljul!!

Dobbelt lykke:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ENIG !!! jeg har termin 11.des, har ei jente fra før som er født i april. alle komenterer dette med desemberbarn.... da sier bare samboeren min at d var planlagt fordi han har ursdag 1.desember =) jeg gleder meg sånn, tenk for en fiiin jul d skal bli =) mange som også kommenterer at d må være forferdelig å gå gravid på sommeren....har aldri følt meg så fin som nå =) =) koser meg =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tenkt de samme tankene selv, kjedelig å alltid være minst i klassen, de begynner på skolen når de bare er 5 år..

 

Men denne er fullt planlagt!

Samboer overtalte meg fordi han har bursdag i desember,og sier hva er galt med det da? Han synes det var en så fin tid da han var liten fordi det alltid er så koselig mnd på skolen med lucia, juleverksteder etc. Og så sa han: Tenk, verdens beste julegave! Jeg gleder meg til en fin adventstid, og synes det er fint at babyen er litt stor til sommeren. Vi har -desverre- en erfaring om at det ikke alltid går som man planlegger, da vi egentlig ventet i april. Og jeg vet om to som hadde termin i januar der ungene ble født for tidlig, og dermed desember istedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenker også, som flere andre her, at det må da være ganske koselig å ha bursdag i julemåneden og at man kan gjøre det like spesielt som enhver annen bursdag. Så det er nå mine argumenter til alle som er negative;) Men syns jo at flere kunne gledet seg med oss istedet for å synes synd på oss og babyen med bursdag så nærme jul...;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har termin 27. og får veldig mange "Å, du får holde den inne da!".

Dette sier de før de vet hva jeg vil. Men jeg er jo januarbarn og vil gjerne ha et januarbarn, men det vet ikke folk? Og blir ungen født i desember, så er det helt greit, det er har jo ingenting å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig! :) Både jeg og mannen min er desemberunger, og har da overhodet ikke lidd noen nød av den grunn. Nå bikker det antakeligvis nyttår før puddingen vår kommer, men jeg syns det ville vært fantastisk gøy om den kom i desember.

Vi giftet oss dessuten i romjula, så om det kommer en baby da, ville det bare vært helt supert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte jeg slet med alle disse kommentare alene!! Til om med familien min sier at jeg må knipe igjen- har termin 30 desember!-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får også disse kommentarene, og har vel selv også tenkt at jeg ville unngå desemberbarn, men etter å ha prøvd nesten ett år med barn nr 2 fant jeg ut at det spilte ingen rolle når terminen ble, bare jeg ble gravid!

 

Det med at de er minst i klassen jevner seg vel også ut etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har forresten et juli-barn fra før og da er jo alle på ferie så da er det jo håpløst med lag.

Mens i jula er jo folk ofte hjemme og ett lag fra eller til spiller ingen rolle.

 

Det som er litt viktig for meg er at familien skiller bursdag og julaften, sånn at det ikke blir kombinert-gaver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig! Har også termin 18. desember, og synes det skal bli koselig med en julebaby :) For et barn må det jo være like "kjedelig" å ha bursdag i sommermånedene når alle er på ferie..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hm.... Ja vi er veldig heldige som kan få barn :) Jeg er født 14. desember, mitt eldste barn 19 desember og nå venter jeg nr tre rundt 6 desember. Jeg har gitt beskjed til de nærmeste rundt meg at når det er jul er det julegaver og til bursdag er det bursdagsgaver.. for det husker jeg godt fra jeg var liten at alle som kom i bursdag til meg sa "Du får jul og bursdagsgave sammen av oss du" så får du noe skikkelig!! Ja det kan du tro jeg brydde meg mye om....det jeg syntes var at jeg ble snytt for en gave hele tiden... Mine barn får i dag julegave og bursdagsgave hver for seg.. Det er samme når man er født, men akkurat dette skal jeg passe på, for det husker jeg som noe negativt en dag i dag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge babyen er frisk, så er det uansett når på aåret den er født. Jeg selv har termin 28.desember, og det eneste jeg bryr meg om er at ungen skal bli frisk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spiller ingen rolle når på året man får barn :)

Men jeg har bursadag 19 desember og det er faktisk litt "kjedelig" å ha bursdag så nærme jul :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heldigvis ikke fått slike kommentarer enda:) Men fikk en tilbake melding av min samboer om at ungen vår kommer til å HAAATE oss for resten av vårt liv. Men det bryr jeg meg faktisk ikke om:) Se positivt på livet. Alle babyer kan jo ikke fødes samtidig likevel, eller hut? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har termin 5 januar og får mange humoristiske tilbakemeldinger om at tenk hvis barnet kommer julaften.Ingen har sagt noe negativt om at det kan bli desember barn. Min mor håper på å få barnebarn i bursdagsgave og henne har bursdag julaften. Samboer har bursdag i desember og håper den vil komme på dagen hans eller helst en dag før for da er han yngre enn meg når barnet blir født, hehe Det er ikke mange dagene mellom oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg bare titter innom her, etter å ha sittet og mimret over graviditeten min i kveld og måtte se til dere som venter på deres desember-barn;)

 

Jeg fikk ei jente 5.desember i fjor (hadde termin i november), og fikk også mange kommentarer på "sent på året" osv.

Men vet dere, jeg synes det har vært helt supert å ha desemberbarn, sålangt!

 

Var kjempeflott og koselig med barsel og advents-tid samtidig, pappapermen gikk over i juleferie så vi hadde nesten 4 uker sammen alle tre:) Det var stille og rolig på føde og barsel avdelinga, og vi fikk vist frem gullet til alle i jula:)

I vinter lå hun trygt og godt laaangt nede i voksiposen, og nå som det er sommer og sol sitter hun superfint i sportsvogna:)

 

Gled dere til desemberbabyene deres:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg venter barn nr 3 og skulle gjerne ha planlagt så denne ikke kommer i midten av desember....

Har en jente med bursdag 12. desember fra før og det er helt greit for henne sålangt, men sinnsykt hektisk for oss foreldre.

Etterhvert vil dere finne ut at det er juleavslutning på sfo, skolen, barnehagen, balletten, turn, koret og teatergruppen denne uken også -i tilegg til lucia-frokost med barnehagen, skolen og med koret på gamlehjemmet. Med 3 barn blir det veldig mange arrangementer i de 3 timene barna er våkne mellom arbeidstid og leggetid. De fleste stedene skal dere stille med kake og kanskje noe varm mat (siden alle avslutningene er i middagstid) og da er det jammen mye tid til overs til å lage verdens beste bursdag!

 

Håper i mitt stille at jeg føder to uker på forskudd denne gangen og får planlagt fine bursdager med avslappede foreldre i november..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

For en kommentar!! Haha, er jo nesten litt latterlig, da. Det er jo uansett de færreste som kan bestille måned. Naturen gjør jo ofte litt som den vil. Jeg tenker at desember - da har man veldig mange lyse måneder å se fram til + man slipper å være høygravid og hoven mens det er varmt ute. Og tror juleforberedelser, som innebærer ro og hygge med baking, grøt og familiesamvær for mange og koselig musikk og kanskje litt snø som faller utenfor vinduet er flott forberedelsestid til fødsel eller for de som har termin i begynnelsen av desember, flott første-tid sammen med babyen. Dessuten - å være gravid i det hele tatt er et mirakel, og slett ikke forbeholdt alle - så syns man skal være glad uansett måned.

 

Men jeg får også sånne kommentarer. Utrolig teit. Det finnes vel også andre viktigere ting for barnet enn at det er få dager mellom bursdag og jul???? Og er det med gavene så viktig så får man heller ha en ekstra bursdag eller noe om sommeren. En sommerfest eller noe sånn :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

jeg blir selv så irritert når folk sier sånn. brrr. jeg er glad for ungen min og han blir ikke mindre elsket selv om han bestemmer å komme ut på juleaften, da får han dobbelt så mange gaver og stor bursdagselskap på formiddagen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Det er mye rart folk klarer å si... Selv har jeg hørt kommentarer som; "kan du ikke telle til ni? Vet du ikke at et svangerskap varer i ni måneder? osv". Nå skal det sis at jeg venter nr 3 og har hatt termin to ganger i slutten av desember og nå i slutten av november. fikk nr 1 i januar (1 uke på overtid), nr 2 i midten av desember(2 uker før tiden), det blir spennende å se om det blir november eller desember denne gangen...

Ikke ta kommentarene så ille opp :-) Folk må bare ha noe å si :-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...