Gå til innhold

overdriver jeg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

må bare høre om det er jeg som overdriver... Har en svigermor som går meg skikkelig på nervene for tiden. Hun spiser jo opp lille jenta mi. Trodde jeg ikke kunne bli så eiesyk men det kunne jeg vist. Nå irriterer jeg meg egentlig over alt hun gjør men her om dagen kjente jeg at jeg ble skikkelig sur.

Vi var på besøk hos dem og snuppa hadde akuratt våkna, etter at svigermor hadde gått bort og tilfeldigvis dulta borti vogna en del ganger... Jeg satt med henne på fanget for at hun skulle våkne ordentlig. Ved siden av meg satt farfar og ved siden av der igjen satt svigermor. Så sier hun -bare ta henne du farfar til han. Henvende ikke seg til meg i det hele tatt. Jeg bare overhørte det for jeg syns det var så frekt så det ender med at hun kommer og bare tar jenta ut av armene mine og gir henne til farfaren... ble så paff at jeg fikk ikke sagt noe, og egentlig skikkelig irritert på meg selv for at jeg ikke sier noe...

Overdriver jeg bare eller kan jeg få lov til å bli litt irritert? jeg begynner og bli barnslig merker jeg for jeg driver og tenker at hun er bare stemoren til pappaen og da har hun enda mindre lov til å holde på sånn. Det er jo bare tull for jeg vil jo at hun skal være bestemor men er det for mye og forlange at man spør foreldrene om det er greit og ta de opp av vogna, holde de, skifte bleie osv?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg må spørre deg noen spørsmål:

Går du inn i andres hjem og gjør som du vil uten å spørre de som bor der?

Mener du at om ca 25 år er tiden inne for at du kan skru av alle sosiale antenner, og gjøre som du vil med dine barnebarn?

Synes du er helt normal, fortsett å si meningen din!

Masse lykke til, vær sta og stå på.

Skrevet

Jeg har en sånn svigermor jeg også. Føler med deg:(

Her er det ikke noe dulting borti vogna, her løfter hun han mens han sover. Det er irriterende det! Gutten sover lite og dårlig fra før så kommer det neket der og tror hun kan gjøre som hun vil.

Tenker kun på seg selv. Ungen hylgriner alltid hos henne(ikke hos andre) og hun bare kaller han for mammadalt osv.

Jeg kan ikke gå på besøk dit nå i varmen. Da koker det over for meg..

Skrevet

godt å høre at det ikke er jeg som er rar... begynner å skjønne hvor stas første barnebarn er men det må da være mulig å oppføre seg for det!

Skrevet

akkurat som å høre svigerforeldrene mine det der!

vi var på besøk der og jeg skulle skiftebleie,så jeg spurte om svigermos ikke ville holde babyen mens jeg fant fram ei bleie fra stelleveska, da bare gir hun han vidre til svigerfar og sier skift ble på han du...hærregud tenkte jeg,han viste jo ikke hva frem og bak på ei bleie var. jada tok sin tid å få skifta den bleia.... svigermor er så opptatt av at han skal ligge naken å lufte rompa heletida...trenger vel ikke gjøre det hver gangs når han er der vel... Vi lufter rompa nok hjemme!

Svigermor tror jeg har begynnt å unnga meg,for jeg fikk vite av samboeren min at hun trodde jeg ikke likte henne.. så har ikke sett henne på 4 uker, hun kommer bare når samboarn min er hjemme alene med sønnen vår.

Da får hun sikkert styrt og ordne som hun vil tenker jeg.... lurer på hvordan det blir når jeg går ut i jobb igjen? da løper hun vel ned dørene her,når jeg er på jobb:/

Skrevet

Jeg syns virkelig ikke du overdriver jeg heller!

Svigermødre kan være så forferdelige at jeg skjønner ikke at det er lov..

Mi svigermor er et hespetre, jeg har aldri likt henne, og kommer nok aldri til å gjøre det heller.. Prøver hardt selvfølgelig, hun er jo mora til mannen min, men hun gjør det ikke akkurat lett for meg.

Datteren min er nettopp fylt fem måneder, og for halvannen måneds tid siden begynte hun å mate henne med is. IS! Jeg ble så sint. Jeg ropte ut: Gir du henne is?! Hun skal ikke ha det, småbarn skal ikke ha melkeprodukter før de er ett år.. Så sier hun: Hun fikk bare litt på leppa.. MY ASS! Nå gikk det jo greit da, men måte på uvitenhet..

Da jenta vår var fire uker, hadde vi et selskap, og etterhvert gikk jeg for å lage ei flaske til henne. Svigermor holdt datteren min, og jeg sa til henne: Nå skal jeg ta og mate henne (med et smil om munnen såklart): så sier kjerringa: Jeg kan mate henne jeg! Ikke et smil, ingenting. Bare tviholdt på datteren min. Jeg ble så forbanna at jeg bare stakk til henne flaska og gikk ut av rommet.

Jeg overdriver kanskje litt, i noens øyne, men jeg klarer faktisk ikke den dama der. Er jo masse annet en kan si om henne, men jeg orker ikke legge ut alt her..

Skrevet

huff at det ikke skal gå ann for svigermødre å bare tenke litt etter...Det med flaska har sjedd meg mange ganger.. babyen her i huset blir lett ukonsentrert og ikke får i seg det han skal når hun sitter på andres fang å får mat,det veit svigermoren min,men alikevel så skal hun på død å liv mate ungen! Det er nok veldig viktig for henne? spessiellt når moren min er på besøk samtidlig..Som om hun skal bevise at hun er en bedre bestemor eller noe hehe. blir litt anstrengt det hele synes jeg.

Og den alene tida svigermoren min maser om,skjønner ikke jeg...hun vil passe henne alene hele tiden. Få da bra med tid med henne når vi er der også vel?

Skrevet

Huff,

nekt henne bleieskift. Det er ikke normalt å ville at barn skal lufte seg.

Ekkelt

Skrevet

Ikke forvent at hun skal være hyggelig mot deg pga du er det mot henne. Ta ungen først og så sier du det du skal. Vi må slutte å tro at disse damene er noen skjøre glass se om vi skal være vennlig mot.

Ta kontrollen selv.

Skrevet

Hvis du synes det er ekkelt at svigermor vil lufte rompa til babyen din, så hør på dette:

Vi bor på den andre sida av landet fra min svigermor (gudskjelov!), så da hun kom på besøk etter fødselen så ble hun her i en hel uke. Etter et par dager spurte hun når babyen skulle bades, for hun ville ta nakenbilder av ham.(!) Jeg lot som om jeg ikke reagerte på det, men sa til samboeren min at det ikke kom på tale. Han var heldigvis enig, så da han bada lillegutt og svigermor kom med kameraet sa han at han var så trøtt at det passa dårlig. Hun ble selvsagt snurt, men måtte akseptere det.

Jeg synes det er kunstig og ekkelt at hun absolutt skulle ta bilder av ham uten klær når hun ikke kjenner ham, for hun brydde seg knapt om ham da hun var her. Dessuten skjønner jeg ikke hvorfor hun på død og liv skal ha bilde av snabben hans? Hun har da ikke noe krav på å kunne se ham naken, og i hvertfall ikke ta bilder av ham uten klær! Jeg burde kanskje legge til at svigermor er utrolig sexfiksert, så jeg synes kanskje det gjør det litt ekstra ekkelt.

Skrevet

Jeg synes du overdriver litt.

Besteforeldre burde ikke behøve å spørre om lov for å ta ungen opp av vogna, eller skifte bleie (der gjør de jo bare en tjeneste. Ser for meg om jeg skulle spurt søstra mi hver gang ungen bæsja om det var pl at jeg skiftet på henne..!)

Men man vekker jo ikke sovende barn uten en veldig god grunn da..

Skrevet

ja,jeg syntes du overdriver.kanskje du skulle ha spurt selv,om farfar hadde lyst til å holde babyn.gud så fælt at de tar opp ungen fra vogna uten å spørre om lov først.det kan komme den dagen,da du trenger besteforeldrene til å hjelpe deg med ungen.tenk på alle de som har besteforeldre som ikke bryr seg om barnebarna i det hele tatt.syntes du skal sette pris på at de er intressert i barnebarnet sitt.

Skrevet

Nå fikk alle disse innlegg meg til å tenke på noe jeg aller helst vil "glemme"men har egentlig tenkt masse på det.Nemlig den angstfølelsen jeg har når jeg føder mitt første barn.Føler nemlig at svigermorra kommer til å "ta over"barnet mitt.

Hun har aldri vært særlig fornøyd med meg,og nå som hun fikk vite at hun skal bli farmor for to uker siden,har jeg fått telefoner annenhver dag!og hun spør og graver om min graviditet og samtidig legger med små setninger om at det skal alltid være henen som skal passe på barnet,ingen andre...bla bla....

Åhh.....jeg får vondt i magen av å tenke på hva hun vil gjøre når babyen kommer...

Føler absolutt med deg!

Skrevet

Jeg skjønner ikke helt problemet med at besteforeldre spør heller jeg... De får jo sjelden nei, men det er så lite som skal til med bare å si kan jeg få hente i vognen, istedet for å bare hente. Det viser seg jo her at mange mødre synes de tar seg for mange friheter. Om besteforeldre hadde vært mer ydmyke hadde kanskje også svigerdøtrene vært enklere. Begge gir og tar litt.

• 3 uker senere...
Skrevet

Jeg har det også slik, jeg fikk en datter for 6uker siden og sivermor prøver og "ta over" om det hadde vært opp til henne så ville hun nok hatt meg ute av bildet så hun kunne tatt over alt. hører med til historien at mannen min er enebarn, hun ringer oss 4gange om dagen for å fortelle oss hva vi MÅ gjøre og ikke MÅ gjøre, klikker for meg snart...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...