Anonym bruker Skrevet 4. juli 2009 #1 Skrevet 4. juli 2009 Jeg har hørt så mange historier om damer som ikkje har funnet ut at de var gravide før 4mnd... Og på den tiden drukket og festet som normalt.. Men alikevel fått normale barn, men også hørt om en som var narkoman og fikk en unge med 4 tær på begge beina.. Hvordan går det an å IKKE merke at en er gravid når en er så langt på vei?? Jeg er også bekympra for meg selv, merka det i uke 4-5-6 en gang.. Frem til da festa jeg jo som normalt.. Kan det ha skada barnet?? Jeg vet jo det er mange som gjør dette, men jeg er bekymra..
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2009 #2 Skrevet 4. juli 2009 du skulle nesten fått tlf-nr til legen som undersøkte meg da jeg var i 4 mnd. Så kan du spørre du og hvordan i he***** hun greide å unngå å legge merke til at jeg var gravid (kom til legen med magesmerter). Ble sendt hjem, og kommer tilbake en mnd senere der en annen lege såvidt trenger å ta på meg før han sperrer opp øynene og ordner med test umiddelbart. rett på UL og joda, 5 mnd.... var så sint, mistenkte ikke noe selv, la jo ikke på meg eller merket noen verdens ting...
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2009 #3 Skrevet 4. juli 2009 trykket lagre før jeg var ferdig. drakk og festet som bare juling kan man si, så om det som kommer ut er friskt eller ikke gjenstår jo å se...
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2009 #4 Skrevet 4. juli 2009 Er de mulig? Da kan hvertfall ikke den første legen du var hos jobben sin!!! Har også hørt om ei som var hos to forsjellige leger og begge sa at hun var nok bare oppblåst.. De tok ingen tester eller noe, så hun gikk å trodde hun bare hadde mageproblemer og var oppblåst i 3-4 mnd.. det er ille..
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2009 #5 Skrevet 4. juli 2009 Hei Det å drikke alkohol når man er gravid øker sjansen for skade på barnet, ikke en sikkerhet. Og det er en stor forskjell på å drikke før men vet man er gravid, og å sette 2-5 sprøyter heroin daglig. En annen ting er at spiren ikke får næring, inkludert alkohol fra moren før i uke 5. Så prøv å ikke bekymr deg for mye. Klarer du ikke å la være å bekymre deg, snakk med legen din om det.
du og jeg og vi to Skrevet 4. juli 2009 #6 Skrevet 4. juli 2009 For det første kjenner jeg to kvinner som har vært 4-5 måneder på vei uten å vite om det. Så det går fint an, vi er alle forskjellige, og har forskjellige svangerskap. De har rett og slett ingen symptomer, og begge hadde morkaka foran og hadde ikke begynt å kjenne ordentlige spark de det ble oppdaget. Hun ene hadde lagt på seg litt, men hadde hatt litt større matlyst enn vanlig så hun tenkte ikke over det. Jeg festet også som normalt til jeg fant ut jeg var gravid i 5 uke. Sannsynligheten for at barnet har tatt skade er veldig liten, men den er jo der. Ville ikke vært bekymret om jeg var deg, det gavner jo ingen. Det har nok gått helt fint skal du se. Det er jo ganske stor forskjell på å være narkoman (selv om det vel oftest er alkoholikerne som får barn med skader, mens narkomane får barn med abstinenser) og å ta seg en fest innimellom uten at man vet man er gravid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå