<3 Maren <3 Skrevet 4. juli 2009 #1 Skrevet 4. juli 2009 Synes det er vanskelig nok her hjemme.... Hva er det jeg må holde meg unna? Skal man ta noe får man drar? Idoform? Kan vi ta Imodium ved diare? Alt som er stekt kan jeg spise? (Godt stekt!) Pepperoni osv? Salat? Italiensk is? Eller kan jeg bare spise saft-is? Hva med Manchego og Parmesan? Er de pasteuriserte? Pusse tenner i springvann? Frukt som selges på stranda? (Frukt er en av få ting jeg får i meg...) Litt stress er det jo med en sånn tur òg :-) Selv om det blir helt fantastisk, kommer akkurat hjem når 2. trimester starter, passer bra med jobb, og komme hjem å fortelle til alle..
Cupcake! Skrevet 4. juli 2009 #2 Skrevet 4. juli 2009 Er langt fra en ekspert men jeg kan dele det jeg vet. 1) Parmesan er upasturisert og er derfor en nei-ost (Sjekka det i butikken for fikk selvfølgelig så sinnsykt lyst på det nå!) 2) Frukt går bra. Men ville kanskje holdt meg til frukt som har skallet på. 3) Puss tenner i springvann men ikke drikk eller svelg det. 4) Når det gjelder is så må du bare bruke mageføleslsen. Liksom se an plassen isen blir solgt på. Noen holder seg unna softis i Norge pga det kan være dårlig hygiene på maskinen. Jeg spiste is når jeg var i Usa. 5) Stekt pepperoni ville jeg spist. 6) Salat ville jeg også sett an.. Hmm..vanskelig ja..lykke til og god tur Maren
<3 Maren <3 Skrevet 4. juli 2009 Forfatter #3 Skrevet 4. juli 2009 Sjekka matportalen og masse andre sider, parmesan er trygt både pasteurisert og upasteurisert :-D Jippi!!! Hadde noe med måten den ble lagret på, at bakterier døde. Masse andre oster som også gikk bra, ricotta og mozzarella blant annet. Og alle smelteoster osv.. Det viktigste kjennetegnet var ikke upasteurisert eller ikke, det var pasteuriserte oster som ikke var ok. Men bakteriene trivdes generelt dårlig i harde oster. ( Bortsett fra Manchego..)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå