TulleMor09&11 Skrevet 4. juli 2009 #1 Skrevet 4. juli 2009 Frøkna er ikkje så gla i å ligga på magen, så det blir ikkje så lenge kvar gang. Kansje 5min om så lenge. Ho er ganske stor, over 8kg å 64cm lang. Er d mangen andre så har baby så ikkje er så voldsom på mageleie??? Gruer meg mesten til HS om eit par uker, hu maser å stresser så fælt med det. Ho holder hodet å er kjempe sterk i rygg å nakke. Men vil liksom ikkje ligga på magen. Legger meg forann ho med speil å leker for å fanga interessen hennas, men det går fort over. Så blir ho sint til slutt.
Seven Skrevet 4. juli 2009 #2 Skrevet 4. juli 2009 Poden min på nå 8 mnd likte heller ikke å ligge på magen. Da han var 6 mnd var jeg litt bekymret og fikk snakke med barnefysioterapeuten. Det eneste som kunne hjelpe var å øve og øve og øve. Flere ganger til dagen. Jeg la han på magen på matten sin og så la jeg meg på magen mot han og lekte med lekene, sang o.l. Når han ikke orket mer/ ble sint la jeg han på ryggen igjen. Hvilte litt og så over på magen igjen. Dette gjorde vi x 3 flere ganger til dagen. Ellers lå han mye på matten. Nokså fort begynte han å rulle fra rygg til mage og strekke seg etter lekene. Tilbakerulling til ryggen kom litt senere. Nå ligger han for det aller meste på magen og leker. Og han stortrives med det! Sparker fra og strekker seg. Roterer og åler seg. Radiusen utvides for hver uke og han er "langt av gårde" på 0,0. Håper rådet kan inspirere deg videre. Det nytter! Poden var også sterk i rygg og nakke, og som fysio sa: med trening og gjentakelser vil dette ordne seg. Lykke til.
HH72 Skrevet 4. juli 2009 #3 Skrevet 4. juli 2009 Prøv å legg et sammenrullet håndkle under armene hennes slik at det ikke blir fullt så tungt for henne-da vil hun forhåpentligvis "innse" at det kan være nyttig for henne å ligge på den måten-ser verden fra en annen vinkel. Min Mini trente slik 3 x per dag og plutselig en dag ville han bare ligge på magen-ikke på ryggen. Nå er det 2,5 mndr siden han begynte å rulle over på magen, men vil fortsatt ikke rulle tilbake fordi det er helt unteressant å ligge på ryggen(tror jeg..)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå