temine Skrevet 4. juli 2009 #1 Skrevet 4. juli 2009 Høyde har egentlig ikke noe å si, da vi kun skal avgrense en plen fra privat lite traffikert vei. Ønsker en pen hekk, gjerne frittvoksende (innbiller meg det er mye jobb med de man må beskjære). Tips??
mamman til to gutter Skrevet 4. juli 2009 #2 Skrevet 4. juli 2009 Vi har noe som heter blankmispel som hekk og jeg syns den er fin. Den tåler litt også. Vår står inntil et fortau og blir derfor stadig brukt som do av forbipasserende hunder, men det tåler den helt fint. Vi har den ikke frittvoksende, men antar at man kan la den vokse fritt også. Det som uansett er lurt er å klippe den litt de første årene fordi den da blir tettere enn om man ikke gjør det. Vår er 3år nå og den begynner å bli fin og tett, mangler en del på høyden fortsatt, men regner med at det kommer etterhvert. Jeg syns uansett det er mye finere med "bladhekker" enn feks granhekk eller tujia (aner egentlig ikke hvordan man skriver det:-) ). De syns jeg ofte blir brune og stygge og blir ofte alt for tette etterhvert.
mamman til to gutter Skrevet 4. juli 2009 #3 Skrevet 4. juli 2009 Det er forresten ikke mye jobb å beskjere den, vi har stort sett klipt den et par ganger hver sesong og da ser den fin ut. Nå har vi gjort det med en vanlig, manuell hekkesaks til nå, men vi kommer nok til å kjøpe en elektrisk etterhvert som hekken blir høyere og større. Det er gjort i løpet av maks en time og hekken vår er vel ca 7-8meter lang.
temine Skrevet 4. juli 2009 Forfatter #4 Skrevet 4. juli 2009 Ja, har sett på den blankmispelen, syns den er fin, men vi skal ha 25 meter med hekk...frister derfor med en som ikke krever noe særlig vedlikehold. Måtte i alle fall kjøpt oss elektrisk hekksaks da;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå