Gå til innhold

FAEN!! (småmark)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg fått de helvetes krekene igjen!! Jeg forstår det virkelig ikke! Jeg kjenner det klør i rumpa bare jeg SER på en katt. Jeg får småmark av konakt med katter og hunder som ikke engang har mark, og eierene har heller ikke fått det. Hvordan har dette seg?! Hvorfor får jeg det igjen hele tida? Hater det, det er så ekkelt og ubehagelig :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg mener legen sa til meg at mark ikke smittes fra katt til menneske, men mange sliter med å bli kvitt mark når man først har fått det, så det er nok du som smitter deg selv gang på gang.

Ta kur, pass på at du tar begge rundene + at ALLE i husstanden din også behandles.

Vask sengetøy og undertøy på 60 grader og vask sengetøyet ofte under behandlingen. Bytt undertøy ett par ganger om dagen i behandlingsprosessen.

Klipp negler helt korte og ha høy håndhygiene

Skrevet

Jeg følger kurene når jeg har småmark. Og det er kanskje noen få måneder siden sist jeg hadde det, så jeg skal vel egentlig ikke kunne smitte meg selv igjen?

Men datteren min på 14mnd da? Hvordan kur skal hun få?

Håper du vet, takk for svar :)

hi

Skrevet

Noen sliter desverre med gjensmitte. Da er det viktig å gå grundig tilverks.

Når vi fikk mark i familien (kun eldste jenta på 3.5 år) behandlet vi hele familien inkl yngstejenta på 13mnd. Vi gikk på apoteket og fikk en medisin som vi voksne + eldste skulle bruke og en som yngste brukte (reseptfritt og vi sa alder på barna til apotekpersonalet).

Jeg skiftet sengetøy på hele familien hver dag de første dagene etter kuren og igjen hver dag de første dagene etter oppfølgingskuren som skal vel taes etter en uke (denne er viktig). Hadde undertøysskift på hele familien morgen og kveld i denne perioden

Jeg klippet negler på hele familien superkort og innførte neglebørste til håndvask i denne perioden, i tillegg kjøpe jeg antibakteriell sprit på apoteket som alle vaket hendene i etter do besøk og før matlaging/spising.

Dette er å strekke det langt, men min far er lege og han sa at det er så mange han ser i jobben som sliter med dette gang på gang, at han anbefalte meg å sette alle tiltak igang når vi først hadde fått det, for å ha større sjans på å slippe gjensmitte.

Lykke til, det er noe dritt med denne småmarken

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...