Gå til innhold

brudd på haleben, vaginal fødsel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

for noen år siden, var eg så uheldig å brakk halebenet mitt...

Da jeg var på røntgen, husker eg legen sa at han ikke ville gjøre noe med det da, siden eg var så ung. han ville vente til en evt. graviditet.

Kanskje litt sent nå, siden eg allerede er gravid!

Men er det noen som har opplevd det at man må ta keisersnitt pga. brudd på haleben?

skal ta det opp med legen på Fredag, men sitter no her å grubler litt:P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Jeg har knekt halebenet mange ganger, og det grodde feil(tok aldri røntgen), så under fødsel på nr 1 og 2 knakk det opp igjen. Men fødsel på nr3 skjedde det ikke. Har aldri hørt at man tar keisersnitt pga det.

Skrevet

Jeg har brista halebenet mitt 2 ganger, og under fødselen skjedde det igjen.... Du bør nok fortelle det, men tviler på keisersnitt.. Lykke til!!!:)

Skrevet

vel ingen grunn til bekymring. for å si det sånn. grunn til at legen nok ikke ville gjøre noe med det er fordi det er svært vanlig at halebenet får brudd eller brist under vaginal fødsel. det skjer oftere enn ikke. når det er sagt blir dette sjelden lagt mye vekt på for i de aller fleste tilfellene gror det på plass uten at kvinnen merker noe forskjell. det er så mye smerte av andre grunner under fødselen og etterpå at dette er bare peanuts i forhold. har en vennine som brakk halebenet i ungdommen og ble mye bedre etter fødsel da kankk det igjen og grodde bedre. selv vet jeg at min har brukket flere ganger og nå sist ved fødselen - nå er det bedre enn det var tidligere. så da er det bare å øsnke seg en god vaginal fødsel så blir den sikkert bedre etterpå :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...