Gå til innhold

legger dere på dere andre steder enn på magen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg er i min 22. uke, og oppdaget først nå i dag at jeg hadde vanskeligheter med å få på meg de buksene som jeg hadde på meg bare for et par uker siden. (Mine vanlige jeans.) Virker på meg som om det har lagt seg både på hofter og rumpe... Hm.. Har vel ikke vært så aktiv de siste månedene, men jeg har spist som før. Hvor har det lagt seg på dere andre som har kommet like langt som meg?

Jeg aner ikke hva jeg veier nå fordi jeg ikke har vekt hjemme.. lurer bare på om jeg burde endre livsstil litt, eller om det er helt normalt. Var normalvektig før jeg ble gravid. (ikke spesielt mager...)

Videoannonse
Annonse
Gjest eelis+guttespire
Skrevet

Det er helt normalt å legge på seg andre steder enn på magen. Særlig rundt rumpe og hofter er normalt, og i følge Nylanders bok "Mamma for første gang" er det best å legge på seg i det området. Når du setter i gang med amminga er det der kroppen tærer på fettet først. Selv har jeg lagt vekk jeansene (uke 24), og har ikke fått til å lukke knappen siden uke 8. Så hadde man bare skulle lagt på seg rundt magen hadde jeg blitt ganske sur, hehehe ;-)

Skrevet

Jeg legger i grunnen på meg alle andre steder enn magen;) Mest lår og rumpe, noe jeg ikke synes noe særlig om, men bare har innsett at jeg får godta. Prøver å trene litt styrke på disse områdene, da, så kanskje det blir litt lettere å få det bort etter hvert. Håper iallfall ikke det blir like vanskelig som sist... ;)

Skrevet

Legger på meg jevnt overalt på kroppen, men heldigvis gikk alt fort av sist svangerskap, så håper på det denne gangen også:-) Gikk opp 24 kg sist gang, men siden de er godt fordelte, så ble jeg likevel ikke enorm(slev om jeg i mine øyne så ut som en skikkelig spekkhugger) Er normalt slank og trent, men blir dårlig når jeg er gravid, er mye kvalm, spyr og må spise "hele tiden", og desverre er det brød og pasta-lignende mat som hjelper best...:-(

Skrevet

Jeg spiser også som normalt og har lagt på meg hovedsaklig på rumpe og lår. Jeg har vel lagt på ca. 7-8 kg. tenker jeg, er i uke 24. Jeg er verken mer eller mindre aktiv enn før, så må nok bare belage meg på at jeg ikke kan gjøre noe med de kiloene som kommer:-)

Skrevet

Jeg legger på meg på Gro Nylanders "steder",,, Mage, hofter, rompe og lår. Ikke så mye som et gram ellers- Har begynt å bruke mamma bukser for lengst, ellers ville jeg sett ut som en stappa medisterpølse.

Mannen min ler av håndtakene mine og sier "det er aldri så galt at det ikke er godt for noe"... Så får jeg håpe de forsvinner innen et år eller to.

Dette er mitt siste barn, så etter at jeg er ferdig med å amme denne, så er det full fart for å få kroppen i form igjen. Spiser sunt og drikker mye vann. Mosjonerer så mye bekkenet og ryggen tillater- og det er to humørsyke områder hos meg. Aner ikke hvordan de er om fem min...

Skrevet

Hei Romeren.

Jeg er også i uke 22.

Lagt på meg rundt låra. Og så meg selv i profil her om dagen og oppdaget at har lagt på meg over rumpa. Nederste del av ryggen liksom og over hoftekammene. Jaja:)

Skrevet

Tror det er vanlig å måtte legge vekk buksene sine rundt disse ukene, ja.

Jeg har måttet legge vekk et par av buksene mine, men har heldigvis enda noen å gå på. Klippa akkurat av et par olabukser til shorts. Er 23 uker nå. Føler at magen har poppet voldsomt ut siste uken?!

Merker at hofter og lår også har endret seg. Blant annet har bekkenet plutselig blitt vondt, muligens en sammenheng med at magen har poppet fram så veldig...

Skrevet

Jeg har lagt på meg mest på brystene. De er veldig store. Ellers også som dere andre; mage, rumpe og lår.

Skrevet

jeg føler jeg kun har lagt på meg på magen.Men til gjengjeld føler jeg magen ser høygravid ut. så vet ikke helt hva som er best. og selvfølgelig har brystene blitt noe tyngre. Er 21+4

Skrevet

Er halvveis nå, og magen har kommet for fullt! Er nok også litt større på flere plasser, men tror ikke det vises så godt. Merker at jeg må ut et par hakk på bh'en (både pga at brystene er større og at det er lengre vei rundt). Er ganske lita og har kort rygg, så lurer på hvordan magen ser ut om 15-20 uker, hehe. Blir vel lettere å hoppe over enn å gå rundt meg :-) Har lagt på meg ca. 4 kg så langt.

Skrevet

sist gang ventet jeg en jente... da la magen seg akkurat som et bilhjul rundt meg... la på meg på rumpa, lårene og sidene fra første stund..

og magen kom ikke fremover før jeg var 5-6 mnd på vei...

denne gang venter jeg en gutt og magen struttet fremover allerede fra uke 12... denne gangen har jeg heller ikke lagt på meg noe på verken sidene, rumpa eller lårene før ca uke 20...

første svangerskap la jeg på meg 20kg... men startet som veldig tynn og legen sa at tynne folk legger på seg i kilo mer enn andre.. må fete oss selv opp før det viser...

denne gang var jeg ikke like tynn... men nesten... jeg er nå i uke 25 og har lagt på meg ca 9kg til nå.. blir vel det samme som sist tenker jeg..

vell å merke selvom jeg har lagt på meg 20kilo kunne en ikke se det..;_) så ut som alle andre som legger på seg 10-12 kilo..

Skrevet

Ja, nå gjør jeg det. Gikk ned i begynnelsen, men de kiloene har naturlig nok kommet tilbake i takt med at matlysten kom tilbake. Har lagt på meg 1-2 kg i forhold til hva jeg var før jeg ble gravid og noe av det har nok kommet på andre steder enn på magen.( er liten i vekst, så et par kilo merkes godt for min del)

Jeg merker at at gensere strammer mer rundt armene og at hipstere og boxere skviser rompeballene mer..hehe :P Men dette har for det meste kommet etter at jeg gikk ut i ferie og bare fått servert god deilig, fet mat hos familie, uten å røre på ræva. Så disse kiloene ville nok kommet selv om jeg ikke hadde vært gravid. Men har ingenting å klage over foreløpig, selv om det er ubehagelig å kjenne at man legger på seg på andre steder.

Er 26+6 fullgåtte uker.

Skrevet

Jeg har alltid hatt en tendens til å legge på meg på magen, men har nå for første gang lagt godt på meg på rumpe og lår. Var jo veldig glad i trange jeans, og var slank/normalvektig før svangerskapet - så da jeg eminent raste opp i vekt de første tre mnd vinket jeg raskt farvel til buksene mine, hehe.

Var kvalm og supertrøtt, og kavet meg hjem fra jobb for å spise to middager og sove til neste dag. Så jeg har, kremt, lagt på meg 15 kg. Litt tidleg, jeg vet. Ser ut til at det roet seg heldigvis, så spiser fremdeles godt (blir jo aldri mett!) men har ca holdt vekta i en mnds tid. Er 24+2 nå. Ser misunnelig på disse jeanskledde gravide:) Her er det tights/kjoler/laaaange overdeler. Har egentlig krefter til å trene nå, så burde nok få inn disse 30 min for dagen + 3 økter styrke/e.l., men støtter meg på aktiv jobb:) Vel, ikke akkurat nå da, siden jeg sitter her:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...