mirakel-ønskes Skrevet 3. juli 2009 #1 Skrevet 3. juli 2009 Jeg har vært prøver siden august 2006,sikkert fler som har prøvd lenger men det feiler oss ingenting men det blir bare ikke... Nå har jeg startet på soneterapi og har flere jeg kjenner til som har blitt gravid med den metoden... Denne mnd fikk jeg positive EL tester 28 og 29 juni,skulle ha EL 2 juli...Aldri fått så positive tester som jeg fikk de to dagene...I går torsdag på formiddagen fikk jeg krampe aktige smerter med stikkninger i nedre høyre del av magen,som seg liksom ned mot skjeden...Merkelig rart,aldri fått sånn før,det var innmari vondt..Trodde det var Urinveisinfeksjon men det gikk over etter 3o min ca og ikke merket stort mer til de samme smertene... Nå har jeg menssmerter,ikke mye men det murrer...Har jo nå ikke ikm føre 15 juli...Jeg kan vel ikke ha EL smerter nå så lenge etter positiv EL test?? Skjønner ikke noe jeg.....(( Blir så oppgitt og fortvilet over dette... Noen som har noen gode råd og komme med hadde jeg blitt glad... P.S: hvordan klarer dere å la være å tenke på graviditet når ønsket er megastort???
ღ♥ღVenterpåspireღ♥ღ Skrevet 3. juli 2009 #2 Skrevet 3. juli 2009 Du skriver at du skulle ha EL 2 Juli, og torsdag var jo 2 juli.. så det kan jo virke som det var el smerter du hadde da Når jeg hadde el smerter før jeg starta på p-pilla for mange år siden, så var det skikkelig smerter i magen og underlivet i ca 30 min.. så på meg så virker d som d var el du hadde! Så får vi bare krysse fingrene for at dere traff denne pp da masse lykke til hvertfall
mirakel-ønskes Skrevet 3. juli 2009 Forfatter #3 Skrevet 3. juli 2009 ja men fikk el tidligere denne gangen pga soneterapien Jeg hadde el 30 juli tenker jeg...fikk neg test da og positiv test to dager føre... Aldri hatt sånne el smerter før....
ღ♥ღVenterpåspireღ♥ღ Skrevet 3. juli 2009 #4 Skrevet 3. juli 2009 aha, da forstår jeg.. leste litt feil! nei, da vet ikke jeg hva slags smerter d var! festesmerter kanskje!?.. har aldri vørt gravid, så vet ikke hvordan det er jeg da.. Men håper det er det du hadde da
skrotnissen Skrevet 3. juli 2009 #5 Skrevet 3. juli 2009 høres ut som de samme plagene jegv hadde da jeg ble gravid med førsteman;) jeg hadde også krampeaktige smerter, og fikk vite senere at dette var festesmerter fordi livmora må vie seg ut og gi plass til det befruktede egget som kommer inn, og dette er veldig smertefullt for enkelte.... kan jo håpe:) krysser fingre og tær for deg:) lykke til!
*Smiley* Skrevet 4. juli 2009 #6 Skrevet 4. juli 2009 EL smerter kan vare flere dager etter EL.Det gjør det hos meg.
Turbotrollet & Lille Sprell♂ Skrevet 4. juli 2009 #7 Skrevet 4. juli 2009 Skjønner at det er slitsomt å streve slik med å bli gravid! Hadde samme problemet selv. Prøvde i 2,5 år (var gjennom 2 AIH og 2 IVF) før den lille spiren endelig satt på egenhånd i måneden mellom negativt IVF og i påvente av fryseforsøk! Regner med dere begge har blitt utredet i forhold til dette. Har du noengang prøvd Pergotime? Min gyn sa at selv om man har eggløsning på egenhånd, så kan dette være verdt å prøve for å evt bedre kvaliteten på eggene. Ellers vil jeg råde deg til å oppsøke mer hjelp. Dersom dere faktisk har prøvd i snart 3 år på egenhånd, så kan det jo være en liten idé om f.eks å søke hjelp om AIH (inseminasjon) eller IVF (ass.befruktning). Selv om det ikke er noe galt med noen av dere, så er det dessverre slik at for noen tar det lengre tid uansett og det er dessuten ingen skam å søke hjelp!!!
Gjest Skrevet 4. juli 2009 #8 Skrevet 4. juli 2009 Hei Aischa2010! Må bare signere Turbotrollet. Kanskje det er på tide å begynne å tenke på prøverørsbehandling? Og hvis dere prøver pergo først også, så føles det kanskje litt bedre mtp at noe skjer?
Mamma`n til Ole Kristian Skrevet 4. juli 2009 #9 Skrevet 4. juli 2009 Sier også som de to over meg her, at jeg ville prøvet å få litt mer utredning. Selv hadde jeg sluttet på p-pillen, vi ble ikke gravide, jeg var til en laproscopi med tanke på utrede hvorfor, og vips var jeg gravid:) Og det er ikke uvanlig at partier er trange og blir blåst opp når man setter inne luft eller kontrast:) Ønsker deg iallfall lykke til videre:)
mirakel-ønskes Skrevet 4. juli 2009 Forfatter #10 Skrevet 4. juli 2009 Jeg har hatt laproscopi.Januar 2009! Der fikk jeg bekreftet at nå var det ingen hinder for at jeg skulle kunne bli gravid...Fått beskjed om at det ikke er noe mer å gjøre...Jeg har startet med soneterapi for å få hjelp med kraftige mensblødninger og smerter..Dette har blitt mye bedre...Jeg fikk EL tidligere enn ventet og hadde sterkere tester og symptomer enn vanlig...Men EL var jo over da på onsdag ihvertfall...Men jeg er bedre nå..Bare litt menssmerter innimellom..men ingen mer intense smerter Vi får ikke prøverørs eller noe fordi min mann ikke har fast opphold i Norge enda...
Tigerlise&Anton prøver igjen Skrevet 4. juli 2009 #11 Skrevet 4. juli 2009 Bare for å gi deg et lite håp: Vi prøvde i 5 år, og plutselig satt spiren helt av seg selv :-) Så det går an! Ikke gi opp, og lykke til videre ;-)
Mamma`n til Ole Kristian Skrevet 4. juli 2009 #12 Skrevet 4. juli 2009 Til HI. Leser jo at du har prøvet en del ting, men har han ært og testet seg da????
mirakel-ønskes Skrevet 5. juli 2009 Forfatter #13 Skrevet 5. juli 2009 Ja han har testet seg,masse og dyktige svømmere han...
Gjest Skrevet 5. juli 2009 #14 Skrevet 5. juli 2009 Hei igjen! Det er veldig mange som går gjennom prøverør uten at det er funnet noe gale med noen av partene. Prosessen blir satt i gang når en har prøvd lenge nok -noe dere har. Så hvis jeg var deg ville jeg vurdert å bestille en time hos gyn for å diskutere prøverørsbehandling. Det tar jo også en del tid før dere evt kommer i gang med behandlingen, så det er jo kanskje greit å få startet prosessen?
mirakel-ønskes Skrevet 5. juli 2009 Forfatter #15 Skrevet 5. juli 2009 Ja men vi kan ikke søke føre mannen har fått opphold i norge:(((((
Turbotrollet & Lille Sprell♂ Skrevet 5. juli 2009 #16 Skrevet 5. juli 2009 Hva med å dra til Danmark? Må jo betale mer selv da, men det kommer jo an på hva dere ønsker å prioritere. Vet dere når han evt får oppholdstillatelse her i Norge da?
mirakel-ønskes Skrevet 5. juli 2009 Forfatter #17 Skrevet 5. juli 2009 Ja vi har tenkt tanken,men han får heller ikke forlate landet:( Han venter på svar,blitt lovet svar innen september
Gjest Skrevet 5. juli 2009 #18 Skrevet 5. juli 2009 Vet helsevesenet om dette? Vi hadde heller ikke alt på det rene da vi gikk gjennom det første forsøket, men det fant de aldri ut...
mirakel-ønskes Skrevet 5. juli 2009 Forfatter #19 Skrevet 5. juli 2009 Han har ikke norskt personnummer vettumda går det ikke
Gjest Skrevet 5. juli 2009 #20 Skrevet 5. juli 2009 Oki... Kjedlig da! Håper at det ordner seg snart da. Det kan jo hende at det plutselig klaffer også, evt at Pergo kan gjøre susen? Masse lykke til i hvert fall!
MK73 Skrevet 5. juli 2009 #21 Skrevet 5. juli 2009 Hva med å kontakte en av privatklinikkene i Norge? Volvat, Aleris, Hausken, Medicus...?
Mor til 2 snart 3❤️ Skrevet 6. juli 2009 #22 Skrevet 6. juli 2009 Må bare spørre dere som har gått igjennom prøverør.. Hvordan er den prosessen? Jeg har vært igjennom mye av det HI har gjort.. dog ikke prøvd like lenge, men min gynekolog fortalte meg at hun mest sannsynlig trodde vi måtte få ivf for å kunne bli gravide. Alle mine prøver er helt normale og sambo sine svømmere er som de skal. Jeg har forsøkt pergo to ganger og skal nå ta en pausemnd. Gyn hadde ikke særlig tro på at pergo var håpet for meg..men jeg prøver alt før jeg tar ivf. Må man sykemelde seg og blir man dårlig av behandlingen som man må igjennom? Jeg aner absolutt ingenting om ivf så håper noen kan svare litt... HI... masse lykke til med prøvingen. Trist at alt blir satt på hold pga byråkrati, men sånn er det desverre. Håper at oppholdstillatelsen blir godkjent og at dere kan komme i gang. Jeg forstår veldig godt din frustrasjon..
mirakel-ønskes Skrevet 6. juli 2009 Forfatter #23 Skrevet 6. juli 2009 Angående ivf kan jeg dessverre ikke svare deg.. Ja det er trist at det skal bli sånn men livet er ikke alltid rettferdig... Han har blitt urettferdig behandlet hele tiden her i NOrgen,men det er en lang historie... Er nok vanskelig for de fleste å sette seg inn i en slik situasjon om man ikke har vært i den selv... Men stress i forhold til dette er grunnen til at jeg ikke blir gravid... Vi vurderer å kutte ut prøvingen til han får svar... Men ikke lett det heller når ønsket er så innmari stort...
Mor til 2 snart 3❤️ Skrevet 6. juli 2009 #24 Skrevet 6. juli 2009 Nei det skal jeg sannelig skrive under på.. Dette er ikke sunt for kropp og sjel.. men jeg klarer ikke å styre unna. Bestemte meg egentlig for å gi opp den intense prøvingen, men er så redd for å bomme på noen av dagene i el. Stakkars sambo, han får et helt unaturlig press på seg og MÅ liksom prestere. Innimellom er det jo ikke alltid det har gått. Begge blir da frustrerte og lei seg.. Det var da virkelig ikke sånn prøvingen skulle bli..sukk.. Vi er begge like klare for å få barn og deler sorgen når tanta kommer. Kroppen er merkelig.. den straffer deg liksom litt når man ikke klarer å slutte å stresse. Men hvis man tenker fornuftig så er det vel ikke optimalt for et lite barn å feste seg i en stresset kropp.. Nei det blir nok ikke noe hardprøving i mnd som kommer. Kanskje det hjelper?? Håper det! Lykke til:)
mirakel-ønskes Skrevet 6. juli 2009 Forfatter #25 Skrevet 6. juli 2009 Ja man kan jo håpe... Jeg har ikm 15 juli...går med masse symptomer men sikkert bare jeg som er gal..ikke fortalt sambo om disse symptomer denne gangen,for stakkars han blir jo å så skuffet....Jeg har menssmerter hver dag nå og vondt i ryggen...så mensen kommer sikkert snart.... men ble spådd i går at jeg skulle få positiv test om 7 dager,men velger og ikke stole på det..For føles ikke slik,selv om mens symptomer kan være identiske med gravid symptomer. Håper dere lykke med å "slappe av" litt denne mnd:)) Klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå