Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 3. juli 2009 #1 Skrevet 3. juli 2009 Jeg er så usikker på hvilket parti jeg skal stemme på, siden mange av mine verdier og fokus har forandret seg etter jeg fikk barn. Jeg har vel egentlig ikke satt noe standpunkt tidligere heller, men bare stemt blankt for å iallefall gitt en stemme. Regner med det er flere her som velger forskjellige partier og lurte da på om dere kunne fortelle i korte trekk hva som er politikken til de forskjellige partiene? Også helst så objektivt som mulig da..
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 3. juli 2009 #2 Skrevet 3. juli 2009 det er litt enklere om du forteller hva som er dine verdier. ønsker du en sterk stat? ønsker du at folk skal få gjøre som de vil uten statlige innblandinger? ønsker du mer penger til barnefamilier eller single? syns du homofile burde få ha barn? hvordan stiller du deg til invandringspolitikken? syns du de svake i samfunnet skal få mer?
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 3. juli 2009 Forfatter #3 Skrevet 3. juli 2009 Jeg er usikker på om jeg ønsker en sterk stat, tror jeg gjør det mest.. Jeg syns at staten bør styre det største, mens mindre ting kan folket få styre. Mer penger til barnefamilier siden det er det vi er, men også en bedre løsning for studenter med barn. Homofile burde få barn. Usikker ang innvandringspolitikken.. Har ikke satt meg så mye inn i det.. De svake i samfunnet bør få hjelp til å komme seg på beina om det er mulig for dem å jobbe.. Om ikke, så burde de få mer..
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 3. juli 2009 #4 Skrevet 3. juli 2009 hm.. jeg er jo temlig sosialistisk så jeg greier ikke og ikke helle mot det. og det er jo vanskelig og gi noen råd når man vet så lite. men den rødgrønne regjeringen ønsker mer pappaperm, de vil ta bort kontantstøtten for å få kvinner ut i jobb og fremme likestilling og integreringen. de ønsker å gi mer til de fattige. de vil ha gratis skolebøker på vgs. noe de har fått til for andre gang nå. de vil satse på miljø en frp regjering er jo temlig popialtistik, med kapsaker som ikke noe bompengering, lavere skatter, lavere bensin osv. de ønsker og finangsiere dette med og bruke oljepenger. det partiet som er mest for barnefamilier sånn tradisjonelt sett er krf. som vil ha lengere permisjoner. økt kontantstøtte. at homofile ikke skal få barn. sånn familiemessig om man har et tradisjonelt syn på familie er krf et fint parti.
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 3. juli 2009 Forfatter #5 Skrevet 3. juli 2009 Jeg føler at Frp blir et useriøst parti som driver mer reklame ala "kjøp 1, få 2" uten å gjennomføre det. Ang at homofile burde få barn står høyt på lista, så krf er da ikke aktuelt. Heller jo mot den rødgrønne regjeringen da. Det eneste jeg ikke liker er det de fjerner kontantstøtten uten å love full barnehagedekning.. Selv om det kansje ikke er den største saken, så føler jeg at det er ganske viktig..
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 3. juli 2009 #6 Skrevet 3. juli 2009 ja, jeg forstår det. men sånn historisk sett så er det en fordel om vi ikke har den. alltid når det er nedgangstider så ønske politikerne og få kvinner tilbake til kjøkkenbenken. dette tenkte dem også i 2000 når kontantstøtten kom. en av grunnene til at dem fikk igjennom kontantsøtten var at da ville fler kvinner velge å gå hjemme og arbeidsledigheten minske (arbeidsledighet måles i antall som er meldt arbeidssøkende hos nav) og det ser jo finere ut på papiret med lav arbeidsledighet. jeg syns det er skummelt, at kvinner skal være en svak gruppe på jobbmarkede fordi de har barn og kontantstøtte. selv om jeg helt klart ser at mange familier har en litt enklere hverdag med den. hvor vitt det er sikkert at de fjerner kontantstøtten er jeg ikke sikker på og heller ikke om det er noen av partiene i den rødgrønne regjeringen som ønsker den der - i tilfellet kunne du jo stemt på den av de. men jeg setter pris på at du ser på frp som useriøse
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 3. juli 2009 Forfatter #7 Skrevet 3. juli 2009 Ja det er jo sant.. Men syns ikke kontantstøtten er så viktig at jeg velger parti utifra den, men dersom partiet deler mitt syn på det med full barnehagedekning og kontaktstøtte, så er det er fordel:)
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 3. juli 2009 Forfatter #8 Skrevet 3. juli 2009 Kontantstøtte skulle det stå..
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 3. juli 2009 #9 Skrevet 3. juli 2009 full barnehagedektning jobber de ihvertfall ekstremt hardt med. ingen andre kan "skryte" av et sånt løft i barnehagesektoren
Nummer 3 kom i november :) Skrevet 3. juli 2009 #10 Skrevet 3. juli 2009 Høyre eller krf stemmer jeg for
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 3. juli 2009 #11 Skrevet 3. juli 2009 skal vi sloss? krf er et fint parti for småbarnsfamilier. mitt største problem med dem er synet på homofile. men jeg forstår godt at folk stemmer krf, de står for verdier mange har
Nummer 3 kom i november :) Skrevet 3. juli 2009 #12 Skrevet 3. juli 2009 Det er jeg helt enig i, anng. homofile. Meeen... Det er ting i ALLE parti en ikke er enig i... Var man enige i alt de sto for hadde valget vært enkelt Orker ikke sloss, er så varm... Puh
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 3. juli 2009 #13 Skrevet 3. juli 2009 ja det er apselutt ting med "mitt" parti jeg ikke står for også! enig i at det er alt for varmt og sloss
Nummer 3 kom i november :) Skrevet 3. juli 2009 #14 Skrevet 3. juli 2009 LOL, finner heller senga jeg Så er vi enige i at vi faktisk er litt enige også, hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå