Gjest Skrevet 3. juli 2009 #1 Skrevet 3. juli 2009 jobber 80 % nå, minien vår er halvannet om ikke så lenge, starter i bhg til høsten....hvis vi går for å prøve på nr to, må jeg da jobbe seks mnd i 100 % for å få 80% av 100 %lønn i permisjonen??? Vil IKKE ha 80 % av 80 liksom......
Cupcake! Skrevet 3. juli 2009 #2 Skrevet 3. juli 2009 Hvis du fortsetter å jobbe 80 % helt til du går ut i permisjon så vil jo 80% være 100% det du tjener. Altså 100% lønn for deg er jo det du tjener på en 80% stilling. Så hvis du tjener 10 000 i måneden nå når du jobber 80% så får du utbetalt 80% av 10 000 i permisjonspenger (pr mnd). Tror du blander sammen %lønn og %stilling her... Men hvis du jobber 100% stilling og da tjener 15000 i mnd. Da får du utbealt 80% av 15000 i permisjonspenger. Hvis du skal ha permisjon ett år da! Huffameg så klønete forklart :/
Gjest Skrevet 3. juli 2009 #3 Skrevet 3. juli 2009 nå ble jeg liksom litt forvirra kjenner jeg hadde permisjon ett år sist, med 80 % lønn. Har nå begynt å jobbe, men i 80 % stilling siden mini er så liten enda..... vet jo at jeg må over i 100 % stilling før vi evt skal ha en til, har ikke råd til å få 80% lønn fra 80 % stilling..... men er reglene da sånn at jeg må ha jobbet i 100 % stilling en viss tid før jeg går ut i permisjon igjen ?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå