cherry coke Skrevet 3. juli 2009 #1 Skrevet 3. juli 2009 Hvor lenge etter at man er blitt stukket får man reaksjon?
*bananas* Skrevet 3. juli 2009 #2 Skrevet 3. juli 2009 Får du en alvorlig allergisk reaksjon (pusteproblemer etc.) kommer det i løpet av en halvtime! Sønnen min reagerer allergisk på vepsestikk iform av at han blir ekstremt hoven og får feber. Gir da vanlig allergimedisin:)
ApriIbaby Skrevet 3. juli 2009 #4 Skrevet 3. juli 2009 Vanligvis i løpet av få minutter, men kan komme inntil en time etter,
Miramor Skrevet 3. juli 2009 #5 Skrevet 3. juli 2009 Hvis en får anafylaktisk sjokk så kommer det fort, og er en så allergisk så bør en være utstyrt med adrenalinsprøyte. Jeg er allergisk mot veps, men det er i form av "monsterhevelser". Sist jeg ble stukket var det i armen, begynte med en hevelse som økte på over flere dager. Tilslutt var hele armen dobbelt så stor som det andre. Jeg får også vondt i brystet når jeg blir stukket, men har heldigvis ikke sluttet å puste. Men blir jeg stukket fra hals og oppover så blir jo situasjonen dramatisk pga hevelsene som oppstår. Jeg har fulgt desensibilisering-programmet på Rikshospitalet for å bli kvitt allergien, men måtte gi meg halvveis (pga små barn). Det går over 5 år og en må ha ukentlige påfyllsdoser, så det ble for krevende.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå