Gå til innhold

foreldrepenger..fikk svar fra Nav idag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk en mail i dag der det sto at de hadde regnet ut foreldrepengene..

Jeg har valgt 100% stønad..

Der skriver han at kroner per dag blir 792 ved valg av 100% foreldrepenger.

Også skriver han at det blir 3958kr pr. uke..

Dette blir jo to helt forskjellige summer..

Noen som skjønner hva som stemmer?!

Dessuten har de jo klart å ikke regne med lønns-og skatteopplysninger fra en annen arbeidsgiver jeg har hatt..

Fy søren så mye arbeid det er med Nav når man ikke har fast jobb!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hmm spesielt.. var bare 2 kr i forskjell da,men allikevel var jo d ganske merkelig!

NAV er noe stort tull, de rotet så utrolig mye. Var sånn sist for meg og blir nok like mye stress denne gangen. Et av hovedproblemene her er at det lokale nav kontoret ikke behandler søknaden min - og de på kontoret her er ikke akkurat spesialister på foreldrepenger

Gav deg vel igrunn ikke noe svar, men bare litt sympati..

heldigvis så får du omregnet med den siste arbeidsgiveren din, og om de ikke klarer det før du får første utbetaling så får du hvertfall etterbetalt!

VIl du ha et tips som funker??? RING RING OG KREV OG KLAG! ... helt til du får gjort ferdig søknaden din -. funket for meg sist!

Skrevet

2 kr i differanse er vel ikke noe jeg hadde brukt energi og tid på å klage på. Det utgjør 8 kr i mnd. 792 kr pr dag, 5 arbeidsdager i uka, blir 3960 kr.

Skrevet

herregud.. trøtt og lei her da.. regna 792*7 jeg skjønner dere.. da blir det jo to helt forskjellige svar..Haha!

Uansett, mangler jo en del penger så må vel klage til de..

Jeg er så leeeei!

Skrevet

hahahaha... trodde du VIRKELIG nav betalte deg for lørdag og søndag.. mohahha..neida bare tuller! men tenk om de hadde gjort d.. er jo mor da også :) hehe

Skrevet

Man får da betalt for lørdag og søndag også. I form av en høyere dagsats når man deler lønn pr uke på 5 istedenfor 7.

Hvis man deler ukeslønn på 7 blir jo dagsatsen mye mindre...

Lørdag og søndag blir ikke regnet som virkedager og teller ikke som permisjonsdager.

Når en foreldrepemisjn er utbetalt er det et visst antall dager som utbetales totalt. Dagsatsen blir utbetalt x5 per uke.

Det er dessuten jobben man har permisjon fra og ingen har vel 7 dagers arbeidsuke.

Man har ikke betalt for å være mor,men får dekket inntektstapet ved ikke å kunne være i arbeid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...