møyfriid Skrevet 3. juli 2009 #1 Skrevet 3. juli 2009 jeg har nå kjøpt meg pumpe i anledning at det kunne være fint å få litt barnefri uten å engste seg for at snuppa kan bli sulten. men så er hysteriske meg litt engstelig for å gjøre noe feil... har jo hørt at babyer kan miste interessen for pupp fordi melka kommer så mye lettere fra flaska. samtidig har jeg inntrykk av at de aller fleste bruker pumpe seg når de skal bort o.l. snuppa mi er to mnd nå, er det tidlig å introdusere flaske? noen som vil dele sine erfaringer??? og ca hvor mye spiser en baby til ett måltid?
ღ Juksemaker pipelort +spire ღ Skrevet 3. juli 2009 #2 Skrevet 3. juli 2009 Lillegutt er 10 uker, og ble tidlig introdusert for både smokk og flaske, (ikke det at han vil ha mat av flaske egentlig, helst puppen), og det har ikke gått ut over sugeteknikk eller noe her. Lillegutt foretrekker puppen, men kan ta flaska av pappan hvis jeg er borte. Han nekter å ta flaske av meg, så det kan være lurt at det er pappan (eller noen andre) i stedet for deg som gir flaska når dere skal øve. Og det kan være lurt at dere øver mens du er hjemme hvis det skulle skjære seg de første gangene. Ang hvor mye de spiser, så er ikke jeg den rette til å svare siden vi bare har prøvd oss litt. Men jeg tror jeg har lest i en annen tråd at de spiser ca 100-130 ml i den alderen.
Ettervinterkommervår Skrevet 3. juli 2009 #3 Skrevet 3. juli 2009 Har samme erfaring som henne over... Lillegutt fikk smokk allerede dagen etter han ble født, og fikk flaske da han var halvannen uke gammel (da måtte jeg ha pause fra amming pga sår som ikke ville gro, så i en uke ca fikk han kun flaske) - for så å få pupp igjen fra han var 2 1/2 uke... Nå fullammer jeg, så nå går det bare i pupp og smokk (og en sjelden gang flaske), Gutten har ikke problemer med verken smokk, flaske elle pupp :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå