Gå til innhold

er ikke babyen litt for stor da?????

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er 34 uker på vei (til søndagen) og leser på kvasir hvordan babyen utvilker seg i løpet av svangerskapet. på nesten alle sidene, står det at barnets vekt er ca 1700-2000g. men jeg var på ul på mandagen (var da 33.1 uke på vei) og babyen ble målt til å veie 2450g!!!!! på helseskjemaet ligger magemålene mine under den grønne streken, så alle trodde babyen var liten. men det er hun vist ikke!!!

er det noen andre her som har fått "feil vekt" på barnet før fødsel??? kan jeg kreve ny ul en ca en uke før fødsel, i tilfelle hun ender opp med å være "for stor"?????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ei jeg kjenner fikk barnet i uke 33. Den gutten var ca 2400g da. Og da sa de at ungen ville vært rundt 4 kg eller rett over der, om hun hadde gått til termin.

Den siste måneden før termin legger de på seg ca 1 kg. Min eldste var ca 2800g på UL i uke 35-36, og var 3775g ved fødsel 12 dager over termin. Jeg tok UL da pga at far til barnet er så mye større enn meg, og han var stor ved fødsel. Jeg er en liten dame på 160 cm;)

Skrevet

ok:) førstemann veite 3825g, men han kom 13 dager over tiden. er derr for at om jeg går over denne hangen oxo, veier hun da nesten 4500??? det blir for stort for meg altså!!! ikke at legene har sagt det, men jeg som tenker det!!! mange som har født større barn enn meg, men kjenner jeg blir litt urolig jeg da...

HI

Skrevet

Jo, babyen er tydeligvis altfor stor! Dette ender med laaang fødsel eller KS. Sikkert greit med ks hvis du ikke vil bli altfor utvidet der nede. Da kan det hende du kommer til å vurdere utroskap også, fordi du ikke kjenner noe når du har mannen din inni der. Som en av de andre her inne som ikke har trent opp musklene sine etter fødsel.

Skrevet

hehe, skal si du var positiv:)

HI

Skrevet

Jeg fikk høre at ungen kom til å bli ca 3700 gr og ca 49 cm da jeg var på den siste UL.. Men hun ble 4250 gr og 51 cm, og det gikk greit, tror ikke man merker en halvkilo fra eller til noe særlig, det er jo hodet som er størst uansett..

Skrevet

På Babyverden står det ca 2300 gram.

Skrevet

da er det kanskje ikke så ille da:)

HI

Skrevet

Det er nok ikke altfor ille det...

Jeg var på ultralyd 30+5 og da ble babyen målt til 2000 gram. Da jeg fødte 4 dager før termin var gutten 4200 gram og 51 cm...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...