Gå til innhold

Mobil til 4 åring!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når har en 4 åring behov for mobil? Ser i reklamen for artikler på siden her at det er laget en "populær" mobil til 4 åringer.

Da mine var 4 hadde de aldri behov for mobil, for de var jo alltid sammen med voksne.

Det er mulig jeg er veldig gammeldags, men dette synes jeg er tøysete! Det må jo ligge et behov til grunn. Mobiltelefon er ingen trygghet. Vi kan ikke forvente at det gjør barnas verden tryggere. 10 åringen vår har mobil, men det er mest for at han skal få tak i oss.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

teit ja.... skjønner ikke poenget, kan jo like godt kjøpe en leke mobil:p

Gjest .... ♥ ♥ ♥ ....
Skrevet

gutten min på 3år har mobil..

Lekemobil ja... hahahhahahaha, jeg er så morsom=DD

Tenker dere sperra opp øya nå.. haha=D

Nei, huff er alt for trøtt.. går å legger meg.. natta :)

.

Skrevet

Ja det kan du lure på, jeg synes for min del at det er alt for mange 6 og 7 åringer som har mobil også...

Skrevet

Ingen fireåring har behov for mobil, ingen åtteåring heller. Hva foreldrene deres har behov for at de har, er en helt annen sak!

Vi kjører beinhardt! Grensa for mobil hos oss er i utgangspunktet "til trettenårsdagen", men vi vurderer å dempe litt på grensa siden begge guttene begynner på ungdomsskolen før de blir tretten. Eldste er i dag 11 3/4 år. Han hadde kanskje "trengt" mobil mer enn mange, siden han nå i vår/sommer har begynt å ferdes litt i skog og mark alene, og hadde neppe akkurat beklaget om han fikk en mobil mellom hendene, men han har innfunnet seg med vår grense og vår begrunnelse for denne. Og begrunnelsen er først og fremst risikoen for stråling mot hodet fra mobilene. Derfor bruker heller ikke vi voksne mobiltelefon mer enn høyst nødvendig, og alltid med hodesett (med kabel!) eller via høyttaler.

• 2 uker senere...
Skrevet

nei mobil til 4 åring er jo helt bak mål.. som du sier så er de jo sammen med voksne hele tiden.. Ingen av mine barn har mobil, men så er min eldste bare 7 år også. Ser ingen poeng i å gi han mobil enda heller.

Jeg har sagt de skal få mobil til 10 års dagen om de ønsker seg det. Foreløbig er det ingen som har spurt etter.

Jeg har en ekstra mobil som jeg har kontant kort på, den har gutten hatt i lomma slik at han kan ringe meg eller jeg ringe han om han skal være alene hjemme en stund, eller gå over ett lengre stykke alene. Det har vært to tre ganger på ett år han har fått låne den. Han har aldri spurt om den selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...