Gå til innhold

Er dere flinke med....

Anbefalte innlegg

Skrevet

bilder? Altså fotografier av barna, dere og livet ellers?

Jeg var ganske flink til å sette inn i album, men det har dabbet litt av. Det vil si, vi tar mye bilder, men de ligger på minnebrikker, CD, DVD. Vi tar også en del video.

Blir alltid like sjokkert over å se meg selv på film, jeg har noen rare fakter..... Jeg beundrer de som tør å se seg selv på et kinolerret..... Men hvis alle er like opptatt av seg selv på film som jeg er, så legger ingen andre enn meg merke til meg ;)))))

Videoannonse
Annonse
Skrevet

var veldig flink før, men nå ligger de bare på cd:(

Prøver å minne meg på, at jeg må ta de ut i papir versjon, vist ikke vil de "forsvinne" med tiden..... ellers må jeg huske å legge de "over" til nye versjoner, med tidens gang.....for CD`er vil bli borte, og ny teknologi komme.......og da er bildene tapt...

Gjest .... ♥ ♥ ♥ ....
Skrevet

ble faktisk ferdi med siste albumet nå i kveld. har sotte inn over 4000 bilder. å skrevet i albumene, brukt bare 3mnd på det faktisk :)

Ganske stolt :)

Skrevet

Ja vi tar veldig mye bilder så jeg plukker ut de aller fineste for å sette i hvert demmes album, de har nå 1200 bilder fordelt på 4 album hver av seg selv helt fra de ble født og fram til nå :) Er faktisk ikke så flink når det gjelder filming og få brent det lille vi har av video på cd plater, så der må jeg jammen skjærpe meg.

Skrevet

Ja, vi er begge to meget ivrige hobbyfotografer,og vi setter minst 500 bilder i album hvert år! Gammeldags "limealbum" vi lager sjøl (kjøper god kartong hos et lokalt trykkeri vi bruker i jobbsammenheng, bruker 4-hulls A4-ringpermer til å sette arkene i) med god teksting. Derfor aldri mer enn to bilder pr ark. Og bare på en side av arket,

Ellers blir de digialte bildene her systematisk ordnet! Hver gang minnekortet tømmes, gjennomgås bildene med hard hånd for "verdt å redigere/ta vare på" (siden vi tar minst to bilder i enhver situasjon noen ganger 20-30 i rask rekkefølge for å fange akkurat DET øyeblikket, blir jo 2/3 av bildene kassert der og da). Alt som er verdt å redigere brenner vi datomerket kopi av på to CDer, før vi legger råkopiene i redigeringsmappa. Også de redigerte bildene (redigering vil her si justering av fargetoner, lys og kontrast, samt beskjæring) brenner vi datomerket kopi av på to CDer. I tillegg brenner vi "systematiske CDer" ordnet etter tema, beregnet for visning på TV-apparat/PC-skjerm, ofte med lydfil til og det hele, akkurat som de gamle lysbildeseriene vi så på skolen, bare i modernisert utgave..... Alle slike temaCDer brenner vi også en kopi av.

Og en gang/mnd brenner vi to sikkerhetskopier av ALT produsert denne måneden. Kopier som legges hos venner. For det brenner neppe hos både oss og dem samtidig! Og to sikkerhetskopier brenner vi i tilfelle en av kopiene svikter.

Videoer tar vi derimot fint lite av. Og det lille vi tar blir helst liggende uredigert, nedlastet på CDer. Men to kopier av alt som er tatt ligger hos venner også her!

Skrevet

Jeg er enormt flink til å ta bilder. Alltid vært det, helt siden jeg ble mamma for snart 25 år siden.

Men det har dabbet av med å lage album, så jeg har et digert prosjekt foran meg...forferdelig, egentlig, at jeg er så sløv!

Jeg har tusenvis av bilder som ikke har funnet veien inn i albumer.

Hm..høstprosjekt? =oD

Skrevet

Det der kunne jeg skrevet selv MetaMORfose. Jeg liker ikke se meg selv på film. Og enda mindre så liker jeg og høre meg selv snakke på opptak. Blir litt skremt over meg selv av og til hehe..

Ja vi tar en del bilder, som siden 4 år siden ikke har blitt framkalt. Så jeg har en stooooor jobb foran meg, som jeg ser flere andre også har. Må nok ta ett skipper tak i høst ja!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...