Gjest yrild Skrevet 3. juli 2009 #1 Skrevet 3. juli 2009 Vi drar hjem til Norge på mandag. Lillemann er 6,5 mnd og det blir første flyturen. Noen med erfaringer og tips?
FruTB Skrevet 3. juli 2009 #2 Skrevet 3. juli 2009 Nå har jeg ikke så veldig gode erfaringer med å fly, men Bo var akkurat 6,5 mnd da vi fløy første gang. 30 min før flyet letter så kan det hjelpe med noen sprut med saltvannsnesespray for å forhindre dotter i ørene. Pass også på at han drikker eller suger noe under letting/landing. Ha en lang snor der du fester noen leker som er spennende - eventuelt annet som er spennende. Jeg hadde en snor med diverse dilldall til Bo som han kunne fikle litt med, og hadde snoren festet på genseren min. På den måten slapp han å miste noe på gulvet, for der er det IKKE lett å komme til. Ha en liten babydyne med som du kan ha på fanget med sovende baby oppi - dersom du er så heldig at han sovner. Jeg hadde en softbag hvor jeg hadde tatt ut alt av plater og bøyler - funka fint det også, men tok mye plass og var litt knotete. Ha gjerne en ullbody (kortermet kanskje?) på babyen - det kan være kaldt på flyene + masse temperaturforandringer, han kan bli klam osv - greit med ull innerst. ..tja, det var det tror jeg. Bo gråt mye under hele turen - håper det går bedre for dere!
Gjest Skrevet 3. juli 2009 #3 Skrevet 3. juli 2009 Var ute å fløy i 5 timer når lillemann var 5 mnd. Det gikk utrolig bra. Han satt på fanget, hadde kjøpt noen nye leker som han koste seg med. Fikk flaske/smokk ved takeoff og landing. Fikk ikke dotter i ørene. Han sov en lur i fanget og en lur på matbrettene :-) La sånn flyputer oppå brettene og der sov han godt. Han gråt faktisk ikke hele veien. Hadde flere fang å sitte på da, og to søstre som underholdt. På toalettene er det stellebord, så det er heller ikke noe problem.
Gjest yrild Skrevet 3. juli 2009 #4 Skrevet 3. juli 2009 Tusen takk begge to for råd :-) Skal helt klart kjøpe noen nye leker og ta på ull :-)
scoobydo Skrevet 4. juli 2009 #5 Skrevet 4. juli 2009 var ute og flydde meg gutten min på 6 uker, og det var ikke noe problem. Gav han bare smokk på vei opp/ned slik at han ikke fikk dotter i ørene. Han våknet faktisk og begynte og suge på smokken som en helt, så han merket sikkert trykket. Kan jo være kaldt på flyene så greit og ta på han ull ja, og ha med et teppe. Har alltid bare hatt de sovende på fanget når jeg har reist med fly, greit og dra med minst mulig stash. god tur.. Går sikkert kjempefint.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå