Gjest Skrevet 3. juli 2009 #1 Skrevet 3. juli 2009 rotet i bøkene hos bestemor og fant boka "barnets første år" fra 40-tallet. her står det blant annet om at man ikke skal ta opp barnet fra senga si unntatt når det skal mates eller skiftes på, hvis man gjør det da blir det bortskjemt og da skal man gjøre følgende, og jeg siterer: barnet må aldri tas opp utenfor måltidene, det settes om mulig i sitt eget værelse, helst med lukket dør, og så må det få lov til å skrike - ikke en time eller to, men gjerne i flere dager, inntil det selv forstår at skrikene ikke lenger formår å appelere til foreldrenes ømhet. :-O jaja, sånn var det vel før i tiden, det ble nå folk av ungene likevel ;-) han som skrev denne boka hadde vel fått et stort hakeslepp av hvordan de fleste reagerer på sånne skrikekurer idag da, ferber blir vel kansje småtteri i forhold til dette. morsom lesning..veldig underholdende iværtfall.. ;-)
Serenity Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Skrevet 3. juli 2009 #2 Skrevet 3. juli 2009 Say WHAT?? *løfter haken opp fra magen*
Gjest Skrevet 3. juli 2009 #3 Skrevet 3. juli 2009 Ja om dette var rådene før i tiden så er det jammen ikke rart folk klarte å ha 5-6 unger alene hele dagen... Sett dem et trygt sted og la dem hyle ivei, ikke'no problem da nei. Uff. Glad verden går fremover.
Gjest Skrevet 3. juli 2009 #4 Skrevet 3. juli 2009 og ikke for å nevne: "særlig uheldig blir forholdet hvis foreldrene begynner med en slik uhyrlighet som å synge for barnet eller vugge det i søvn i armene sine." og visste dere forresten at hvis dere sliter med å få barna til å sove natten gjennom så kan de få sovemedisin?? det er overhodet ikke farlig over lengre tid heller. :-P sier nå han ja.. og forresten, det er en mann som har skrevet boka..hehe. nå skal det nevnes her at bestemor sier hun ikke fulgte denne boka..! *snille bestemor* :-)
Sjefsmegga Skrevet 3. juli 2009 #6 Skrevet 3. juli 2009 Hei....hva het forfatteren, den slags litteratur er jeg nemlig ute etter. Synes det er rasende festlig å lese gamle bøker om barneoppdragelse, hudhold og oppskrifts bøker fra "gamle dager".
Gjest Skrevet 3. juli 2009 #7 Skrevet 3. juli 2009 forfatteren heter alex. brinchmann. jeg og synes det er kjempe spennende å lese sånt, flaks at jeg har et nærmest utømmelig lager her.
Fire småtroll Skrevet 3. juli 2009 #8 Skrevet 3. juli 2009 Hehe, min svigermor på 85 år er helt sjokkert over hva barna kan i dag hun, min 4 mnd gamle jente er jo supersosial, sitter på fanget og smiler til alle som gidder møte blikket hennes.. Svigermor sier at da hun fikk barn skulle de tulles inn i et teppe og legges i vogga på soverommet.. Ihvertall ikke ligge ved siden av mammaen i sofaen og bable, eller bæres rundt og synges for, hun sier det samme som deg, jammen godt verden går fremover
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå