Gå til innhold

Hvordan har dere det med de små i varmen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hører mange som klager og som sliter med de små som plages i varmen.

Vi er nok veldig heldige som har fått ei jente som tåler varmen godt. Men vi har måttet gjøre visse justeringer og tiltak for at alle skal ha det bra.

Lillejenta får være myyye lenger oppe om kvelden. Hun som har lagt seg kl 19 hver bidige kveld hele livet er nå plutselig oppe til 21-22 om kvelden pga da er det svalere å 2.etg og lettere å sove.

For å kompensere for kortere natt så får hun heller lov å sove lengre på dagen. På skyggesiden av huset er det svalt og deilig og der sover hun godt i 2-3 timer.

Hun har liten appetitt i varmen og jeg har avfunnet meg med at sånn er det bare, ingen fare om hun spiser lite eller ensidig i noen få sommeruker. Det går mye i joghurt og frukt på dagtid. Og litt is selvfølgelig. Hvis jeg prøver å gi henne middag kl 16-17 spiser hun nesten ingen ting. Men venter jeg til kl 20 så spiser hun faktisk ganske bra. Ikke så rart egentlig, har det akkurat sånn selv også.

Jeg har bestandig vært så nøye med å bare gi henne vann som tørstedrikk, men akkurat nå får hun drikke både saft og eplejuice, det viktige er at hun drikker nok.

Det var litt godt å ta et valg å kjenne på at det er greit å spore av litt i ferien synes jeg. Godt å slappe av litt og tenke at vi kommer tidsnok inn i rutinene våre igjen når ferien er over og varmen borte.

Rutiner er gull verdt for småbarna tror jeg, men akkurat når temperaturen bikker 30 grader så er likevel livet så annerledes enn det er resten av året at da må vi bare justere oss etter det og bli litt med sydlandske i levemåten vår vi også.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

takk for fin tips. jeg har ei jente som nå begynner å slite litt i varmen. ble skikkelig overopphetet i går. har ligge ute på verandaen med henne noen timer i natt for å kjøle henne ned. i kveld tok vi ett kaldt bad med henne før hun la seg mens pappa var å kjøpte ei vifte til rommet hennes. sover som en stein nå men syns fortsatt huden hennes virker veldig varm. hun spiser egentlig normalt men syns ikke hun drikker så veldig mye, men har som deg gitt henne andre ting å drikke i dag og har hatt våtere bleier egentlig. men hun roer jo ikke ned tempoet tross varmen da full fart og desto mer sutring når hun blir så varm. ei normalt bare smilende jente som nå i varmen snubler og detter mer og skal mindre til før hun tyr til tårene. har også hatt litt diare

Skrevet

Vi bor syd i Europa og har hatt jenta vår i varmen en stund. Et lurt tips er å fukte håret til de små og ha på våt solhatt om man absolutt må ha dem ute når det er skikkelig varmt. Det har reddet oss ofte. :)

Skrevet

Gjør akkurat som dere HI, i tillegg til at vi lar henne bade i bassenget sitt på verandaen og har en parasoll som skygger for det området. Blir senere kvelder ja, men kompenserer med soving om dagen. Hun kan sove til 8-9 om morgenene også hun da, det er jo deilig. I tillegg er det litt greit at hun er litt lenger opp, så trenger vi ikke å være hjemme så sinnsykt tidlig når vi er på besøk etc. Det er rett og slett for varmt og lyst (har kveldssol her).. Har vifte på soverommet vi også. Hun er heldigvis flink til å drikke vann. Har det stående på soverommet vårt og hun har fri tilgang hele dagen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...