Gå til innhold

6 gode grunner til keisersnitt - klikk.no


Anbefalte innlegg

Gjest Mylian&A.V+2til:-))
Skrevet

Herregud, for en utrolig meningsløs artikkel..

Videoannonse
Annonse
Gjest Mylian&A.V+2til:-))
Skrevet

Jeg tok som kjent keisersnitt av fødselsangst og jeg syns ikke keisersnitt er noen dårlig eller teit løsning, slik mange her inne tydeligvis anser det å være, som noe de feige og dumme gjør, eller som bare er et pengesug etc. Men denne artikkelen var så flåsete skrevet. Den talte på en måte ikke keisersnittets sak og gjorde ting mye verre følte jeg..

 

http://www.klikk.no/foreldre/gravid/article478191.ece

Skrevet

Jeg syntes ikke den var så ille, jeg... Det er ikke så dumt at enkelte anti-keisersnittdamer, som ikke ser ut til å skjønne at fødsel ikke er like "naturlig" og "greit" for alle, ser at det finnes faktisk mange grunner til å ta keisersnitt....

 

Selv om disse grunnene burde være ganske selvfølgelige for de fleste. Ja, det er ganske greit å ta keisersnitt hvis alternativet er at mor og/eller barn dør, det er vel vanskelig å være uenig i det... ;)

 

Jeg har et akutt keisersnitt bak meg, fikk fødselsangst (så jeg skjønner veldig godt hvorfor du ville ha ks pga fødselangst, HI!), og har fått påvist trangt bekken i ettertid, så neste gang blir det planlagt ks på meg... Faktisk er det deilig å ha en medisinsk grunn, for da slipper jeg å grine meg til det, og jeg slipper også å rettferdiggjøre valget ovenfor anti-ksmafiaen!!

 

Det som virkelig provoserer meg, er alle de som tror at ks er en lettvint løsning - og da stort sett de som aldri har prøvd det selv! Så sånn sett føler jeg ikke at en artikkel er nødvendig for å "tale keisersnittets sak", men jeg tror mange i den motsatte enden av skalaen, av typen "stolte naturlig fødende" kvinner, kunne hatt godt av å fokusere litt mindre på fare for astma og generell anti-kspropaganda, og heller sette seg litt inn i hvor ille fødselsangst faktisk kan være for den enkelte - og ikke minst sette seg inn i forskningen på HVEM det er snakk om her. Det er ikke kvinner som er "too posh to push", det er vanligvis kvinner som har problemer pga tidligere traumatiske fødsler, overgrep/misbruk eller psykisk sykdom! Hva med å la dette være en avgjørelse tatt av kvinnen og hennes gynekolog sammen, og la det være med det? (ARGH, er så lei av alle besserwisserne!)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...