Gå til innhold

Til alle derse som har fått UL time etter uke 22....


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Dere har krav på UL før uke 22.

Tenk om det er noe alvorlig galt med fostret? Etter uke 22 får man ikke ta senabort og må bære fostret helt fram, selv om det er så skadet at man kanskje vet at det dør rett etter fødsel.

 

Nei jeg hadde aldri gått med på UL så seint, man skal iallefall få valget dersom noe skal vise seg å være galt.

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har time i uke 24, men synes det er greit nok... Dersom det skulle være noe galt med barnet, er det akkurat like ønsket og velkomment :-)

Viser det seg på ultra i uke 24 at barnet ikke er levedyktig, må vi bare nyte den lille tiden vi har sammen med ham/henne i magen. Uansett om sorgen ville blitt ufattelig stor...

Vet at ikke alle tenker likt om dette og jeg håper ikke jeg støter noen med mine meninger... Men jeg tenker at en aldri har noen garanti for at barnet forblir friskt og uskadd. En må bare takke for hver dag og hvert år en får :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var inne til jordmor og ville utsette timen jeg hadde i uke 19, sa hun at det seneste jeg burde ta ul var i uke 20. Pga at det er i denne perioden de best kan beregne termin, for da er fosterene likest. + pga senabort alternativet også da som jeg vet om, men det diskuterte vi jo ikke da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...