Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her var det sist i påska.. Neste uke er det ferie hos svigers og de har tilbydd seg å være barnevakt. Skal bli litt bra med egen kjærestetid =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er alenemamma da, så snuppa er hos pappaen sin annenhver helg

Skrevet

Aldri.

Men det er vår egen skyld da, som har valgt å få fire barn ;)

Hender en eller to av ungene sover borte (f.eks hos bestemor), men aldri alle fire på en gang. Nå er det 3,5 år siden sist vi hadde helt barnefri en kveld/natt.

Skrevet

Lillemor er 2 år og vi har hatt barnevakt 3 ganger. Første gangen gikk ikke så bra, da måtte vi ta med middagen vår hjem igjen ;/

Den neste var vi i bryllup med mormor som barnevakt, gikk kjempefint! Og så var det bestemor og bestefar som passa, mens vi var på "god tur-fest" for en kompis som er på jordomseiling :)

Nå sist var vi på kino mens lillemor sov godt under besteforeldrenes åsyn :)

Greit å kunne ramse opp på en hånd, ellers hadde det blitt et langt svar ;)

Gjest ✿biss med twins✿
Skrevet

Vi har hatt barnevakt to ganger på to og et halvt år.

Skrevet

Har nesten aldri hatt barnevakt og det sjeldent vi spør i grunn.

Skrevet

Har aldri barnevakt .. kommer sikkert til å ha det en dag, men behovet har bare ikke dukket opp.

Vi har selvfølgelig flere folk rundt oss som har sagt de med glede vil passe henne, men vi har ikke hatt behov for barnevakt enda.

Når det kommer til kjæreste tid og pleie "oss" så passer vi på det på kvelden etter at frøken har lagt seg.

Forholdet vårt har ikke tatt "skade" av å ikke ha barnevakt, forholdet vårt blir sterkere for hver dag.

Vi synes det er kos å kunne kose oss sammen som familie eller evt med venner som også har barn i helgene. I ukedagene er det hektisk nok som det er, så da setter vi stor pris på "familie-stue-tid" etter jobb og barnehage for å puste ut..

Gjest Sauen har 2 jenter =)
Skrevet

Eldste sover gjerne borte 1-2 ganger i måneden, og er gjerne med farmor/farfar eller mormor 1-2 ganger i måneden på dagtid ellers. Det er helst besteforeldrene som gjerne vil låne, og det er jo godt. Anniken elsker det og bare vinker hadet til meg, vil ikke snakke med meg da engang, bare besteforeldrene som teller=)

Har henne hjemme så jeg ser henne jo 24/7 ellers. Tror hun har godt av å være med andre voksne innimellom også.

Skrevet

Jeg føler vi "bruker opp" barnevakter på å få pass om vi skal noe småærend, når jeg skal kjøre eldste på trening, og minsten ikke egner seg å ha med osv...Virker ligg osm om jeg har barnevakt "Hele tiden" men bare når jeg eller pappan skal noe som er vanskelig og kombvinere med et eller to barn,.og vi ender opp med at en av besteforeldrene passer de et par timer om gangen, også ligger det VELIDG langt inne å spørre om hjelp hvis vi "Bare skal kose oss" en kveld... Forrige gang vi spurte om det ble minsten syk, og da måtte vi nesten ha ham hjemme alikevel..Det var DEN kvelden :o(

Ellers så føler jeg at jeg må "spare" påbarnevakter til vi MÅ noe, voe "viktig og fornuftig" eller til vi blir bedt i en runddag, bryllup el.....

SÅ her,- alt for sjelden i kjærlighetens navn, for ofte i "fornuftens" navn.....

Skrevet

oi opptil flere ganger i uka.. sjelden det går en hel uke uten barnevakt... moren min bor to min unna her og vi kjører dessuten sammen til jobb, så ofte hun avtaler med mini at han skal være hos henne... Synes det er helt greit jeg.. Eller hvis jeg må en tur til byen eller noe annet er det kjempekjekt... det synes vi alle faktisk...

Skrevet

Altfor sjelden. Det er bare når vi må noe begge to og da er det jobbrelatert. Nå skjer det av og til at begge våre gutter er med venner hjem etter skole/bhg, og da passer vi på å få gå tur sammen. Ellers er vi såpass mye ute hver for oss at det blir kjærestetid bare å være hjemme en kveld.

Skrevet

Bare kjærestetid er 1-2 ganger i året tenker jeg. Men skjer stadigvekk at en av bestemødrene eller filletantene har ungene her et par timer/en ettermiddag (gutteplutt lånes bare bort mellom to amminger vanligvis) hvis jeg feks skal til legen eller de har veldig lyst å låne dem :o)

I morra er det tid for kjærestekveld og det er .... over et år siden sist... og det skal bli fantastisk. Håper jeg (krysser fingrene for at ungene sover så godt som de pleier så det ikke blir marerittaktig for filletanten).

Skrevet

Ganske ofte, siden tantene til tulla elsker å ha henne. Det blir jo mer til at de spør om de kan få passe henne enn at vi spør om de har mulighet, om du skjønner..

Syns det er veldig deilig at tulla har så engasjerte tanter:) Altså besteforeldrene hennes er engasjert de også, men de tantene tar kaka, hehe..

Gjest Bjørnen Collargol
Skrevet

Ca 1 gang i mnd ligger snuppa vår hos farmor og farfar. Noen ganger er det lengre imellom, mens noen ganger oftere.

Første gangen var når hun var ca 8 mnd. Nå er hun straks 14 mnd.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Nja.. innimellom? hehe

Nå var nettopp svigers her (for noen uker siden) og da hadde de med seg begge ungene inn til svigerinna mi, og hadde dem der.

Et par uker før det var de også sammen med svigers. Nå skal vi på ferie til svigers og da blir det barnevakt når vi ønsker det...

Vi skal en uke til egypt i august, uten barn..så da også.... :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...