Anonym bruker Skrevet 3. juli 2009 #1 Skrevet 3. juli 2009 Går det? Gubben har jo selvfølgelig klart og kaste de siste eggene jeg hadde, for han trodde dem var blitt dårlige. Noe dem ikke var på lenge.
Soon to be mum Skrevet 3. juli 2009 #2 Skrevet 3. juli 2009 Dette er ikke et svar på det du spør om, for det vet jeg faktisk ikke, men jeg tenkte jeg skulle komme med et tips som du kan lære mannen din ang det å sjekke om egg er bra eller ikke : Fyll et vannglass ca. halvfullt med vann og sett det på benken. Slipp egget forsiktig oppi vannet. Hvis egget synker til bunnen med en gang er det bra og kan spises på alle måter, hvis det flyter littegranne nederst i vannet kan det fremdeles brukes i matlaging ala pannekaker og slikt, men hvis det flyter opp i vannet (enten halvveis eller helt opp) så er egget dårlig og må kastes. Jeg har tidligere sjekket egg fra akkurat samme pakke (som har stått i kjøleskapet en stund) og fått forskjellig resultat på dem. En grei måte å sjekke at eggene er bra synes nå jeg i alle fall. =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå