Gå til innhold

Kyla ned hund??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Okey ni vet hur varmt det är ute och våran lägenhet är som en bastu.

Hur gör ni som har hund för att kyla av dem? Förutom åka och bada, har ni några tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her ligger hunden inne på kalde fliser i gangen. Døra står oppe så den kan ta seg en tur ut, men det virker som at den trives best på de kalde flisene. Har også satt på en vifte så det blir litt sirkulasjon i lufta. Ellers er det jo å passe på at den har friskt, kaldt vann. Hageslangen er fin å bruke til å vaske hunden så den blir litt avkjølt, eller man kan sette opp en spreder i hagen (min hund elsker å jakte på vannstrålene). :)

Skrevet

Leste ikke innlegget ditt ordentlig, ser nå at dere bor i leilighet. Da vi bodde i leilighet dusjet jeg hunden en gang om dagen (bare med vann, ikke såpe) og hadde en vifte ved kurven hans.

Skrevet

vi bor i lägenhet TYVÄRR vilket är jättesynd! :(

Just nu ligger de på vår terass där kaklet är alldeles svalt, sen brukar de gå in i lägenheten när solen ligger på terassen. Tycker så himla synd om dem!

Tack för svar! :)

Fler förslag mottages mer än gärna!

Skrevet

åh det där med duschningen var ju smart! Tar du kallvatten då eller ljummet?

Skrevet

Tack för tipset detta ska jag göra idag!

Skrevet

Du trenger ikke nødvendigvis dusje den flere ganger om dagen.

Ta vann i armhulene på hunden. Der svetter de og det hjelper å få vann der..

Skrevet

ta vann under buken og under potene på hunden , det kjøler de ned.

ha et vått håndkle i buret , isbiter i vannet , vifter , men får også kjøpt kjøletepper o.l

vi har og spruteflasker til dyrene som vi bruker flittig nå om dagen og det liekr de veldig godt :)

Skrevet

Tack drä var det många bra tips! Idga sköjde jag ner terassen med iskallt vatten och sen byggde jag en liten koja där så det blev skugga... nu sover hunden som en liten bebis! hehe :D

Skrevet

Det jeg har sett på slike dyreredningsprogram på TV, er faktisk å bruke sprit rett i pelsen til hundene, oppe på ryggen. Dette kjøler visstnok. Hunder svetter jo ikke slik vi gjør, de peser og kjøles gjennom poter og evt ved å ligge på kaldt underlag.

Skrevet

Jeg ville nok bare brukt sprit på ryggen til hunden hvis den faktisk var i ferd med å dø av heteslag! Og bare som ledd i behandling hos veterinær.

Hvis du har en hund med mye/lang pels, kan det være lurt å barbere den på undersiden av kroppen om sommeren. Ser ikke så bra ut, men det blir mye lettere å være hund!

Skrevet

Hvis du bor i nærheten av Bærum, har jeg kjempestor skyggefull hage, og er hjemme hele sommeren. Kom med hunden din, du :)

Skrevet

Anonym 16:02

vad gullig du är! hehe jag bor i Oslo. :)

Skrevet

Det var egentlig ikke meningen å være anonym, men tilbudet står ved lag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...