mednr5imagen Skrevet 3. juli 2009 #1 Skrevet 3. juli 2009 Jeg skal ikke komme med en skjennepreken eller rakke ned på andre fordi jeg har vært utrolig slepphent selv ved bruk av hatt/caps/skaut på de små. Har tenkt at når de nærmer seg to år, kan det vel ikke være så farlig... I fjor var jeg på stranda med en jeg er tante til, da var han 3 år..han var nyklipt og sola sto å steiket hele dagen. Pluttselig segner han om, og ble helt sløv. Det skjedde et par ganger etterhvertandre. Fikk guttungen ut i vannet og han kom seg heldigvis. Det var en lite hyggelig opplevelse, og jeg er blitt mye mer påpasselig ved bruk av hatt på minstemann på 2. Dette vil ikke jeg oppleve! Vær forsiktig da mødre, uti varmen nå. Ser det er mange som er flinke også God sommer!
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2009 #2 Skrevet 3. juli 2009 Jeg er enig med deg angående bruk av solhatt. Men at barnet segnet om hadde sansynligvis ikke vært unngått om han hadde solhatt?
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2009 #3 Skrevet 3. juli 2009 Solhatt er viktig ja, men grunnen til at han svimte av hadde nok dypere grunn enn det. Det skyldtes nok heller for lite drikk og for lange opphold i solen. den nedkjølingen burde ha kommet tidligere.
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2009 #4 Skrevet 3. juli 2009 Lillemor bruker alltid solhatt ute i sola, uansett. Hun nekter plent å bruke solbriller, så viktig med litt skygge for øynene også.
mednr5imagen Skrevet 3. juli 2009 Forfatter #5 Skrevet 3. juli 2009 Jo, reaksjonen han fikk (solstikk) var et direkte resultat av han ikke hadde noe på hodet. Han var mye ute og avskjølte seg og fikk nok med drikke. Bruken av noe på hodet har ikke bare med at de små ikke skal bli brent!! hhttp://www.helsenett.no/index.php?option=com_content&view=article&id=1751&catid=118&Itemid=68odet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå