mamma30.06.07 Skrevet 3. juli 2009 #1 Skrevet 3. juli 2009 Hei. Jenta vår er ikke i form. I går kveld målte jeg tempen på henne når hun skulle legge seg for hun hadde vært så skriken på ettermiddagen og den var 40. Ble helt sjokkert, kjente jo hun var varm men her er jo så varmt ute. Å når jeg tenker tilbake kan hun nok hatt feber noen dager for hun har vært varm spesielt hver kveld. Føler seg som verdens verste mor som ikke har skjønt at det har vært feber og bare trodd det var varmen. Men hun har jo vært i fin form og leket og herjet. Bada og leka. Hun har sovet godt i natt. men feberen var 39.4 på morgenen idag, så det er jo høyt. Mistenker en halsbetennelse. Skal til legen kl 10. Egentlig skal vi reise til Sverige en uke i ferieleilighet i morgen, men må utsette avreisen. Håper å kunne reise til mandag. Hva tror dere om det???Hvis hun skulle få en penicillin kur skal det jo hjelpe seg fort. Ikke sant? Setter pris på råd og andres erfaring.
Mrs. Bouquet Skrevet 3. juli 2009 #2 Skrevet 3. juli 2009 Jeg syns det hørtes ut som en lur ide` å gjøre som du har tenkt.
Kamomille Skrevet 3. juli 2009 #3 Skrevet 3. juli 2009 Dersom formen eller er bra, kan du gi paracet for å få ned feberen. og så får du sikkert penicilin dersom det er halsbetennelse. Husk at små barn kan ha høy feber og likevel være i god allmenntilstand. dersom jenta di virker i god form, ser jeg ikke noen grunn til at du skal sitte hjemme i 3 dager og vente!
mamma30.06.07 Skrevet 3. juli 2009 Forfatter #4 Skrevet 3. juli 2009 Takk for gode svar. Har vært hos legen idag. Hun var litt rød og hoven i halsen, men veldig. CRP lå mellom 25 og 50, så det er jo heller ikke kjempe høyt. Fikk resept på penicillin som jeg har hentet i tilfelle feberen ikke gir seg i morgen. Da er det ca 4 dagen med feber. Å da bør det vel snart gi seg hvis det bare er et virus eller noe sånt???? Tenkte å ta meg en tur på sykehjemmet her i morgen å få tatt en CRP til for å se om den har steget. (har jobbet der tidligere) Hun hadde 40 i feber i kveld au, men sjauer og leker. Hun blir fortere sur og lei seg, og er trøtt men er ellers ikke veldig redusert. Så vi får se det ann i morgen. Men hvis feberen er høy da også så begynner jeg nok med penicillinen. Å da skal det jo slippe taket ganske fort. Håper jeg. Turen har vi utsatt til mandag morgen siden vi synes hun hadde godt av helga å komme seg på.
du og jeg og vi to Skrevet 3. juli 2009 #5 Skrevet 3. juli 2009 Tror dere vil kunne dra på mandag ja, det meste av virusinfeksjoner har gitt seg etter tre dager her i huset, og etter et par dager på antibiotika (hvis hun trenger det) blir man jo vanligvis bedre. Men hva betydde det du skrev om at hun var litt rød og hoven i halsen, men veldig. ? Det gjør du sikkert allerede, men ville bare nevne at hun må få i seg masse drikke, og gjerne is;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå