Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er litt av en prosess å gå igjennom til tider.

Er nå i prosessen Øko-ivf

Var til scanning av follikler på mandag og da viste den 6 stk på hver side. Og de to største var på 13,5 mm.

Dette så bra ut.

Så var jeg hos gyn i dag /går altså torsdag. (syklusdag 14)

Og da hadde bare to av de blitt 15 mm bare??:(

Og jeg hadde fått flere follikler.

Både gyn her i norge og Nordica, mente jeg kunne være på vei til å bli overstimulert. Men fikk ikke beskjed om å avbryte, men fortsette og så til scanning igjen på lørdag. Dette var veldig viktig.

Prøvde å få gyn time her i norge på lørdag, men det fantes ikke, så fikk time i danmark for scanning på lørdag.

Men nå har jeg et lite håp om oslo city legesenter (fikk tips i en annen tråd her) :)

Stiller samme spørsmål her; er det noen som har vært der? Er de donorvennlige/behjelpelige for single?

Nei dette skal ikke være lett.

Hvis det viser seg at jeg kan få time i oslo hadde jo det vært ypperlig, slik at jeg slipper å dra helt til danmark for scanning. Men det eneste jeg er usikker på nå, er burde jeg tatt scanningen i danmark uansett, siden muligheten for overstimulering er der (høres så alvorlig ut). Har de bedre "peiling" enn gyn her i norge? Eller blir det like så bra å ta scanningen her på oslo city legesenter (hvis jeg får time da)??---hmmm

Håper bare jeg får fortsatt med forsøket mitt, er så utrolige sure tusenlapper hvis jeg må avbryte nå.

Klem i natten...:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei jeg hadde brukt en gagn gynekologen på Oslo city legesentr det koster rund 1000 nok (Du trenge ikke si at du skal på insm.til Danmark det er nok med at du og samboer prøver å få barn via ivf)Du hvet aldri hvordan de reagerer her i Norge.Overstimulering det er nå mer en 2 follikler som blir modne nok ,vangligvis hvis du har 3-4 modne follikler behandling må avslutes.Eller hvis du har 2 follikler som er modne og din lege mener at tvilngsvangerskap kan være farlig for deg.Grunnen at behandlig må avslutes er trilling,firling svangerskap farlig bede for mor og barn.(Dette sa legen min når jeg hadde mer en 2 f.på vei til el)

Lykke til...

Skrevet

Takk for svar:)

Men jeg må informere deg om at jeg går for Øko.-ivf ., ikke vanlig inseminasjon og da er ikke mer enn to follikler overstimulering. (Jeg har tidligere hatt 7 inseminasjoner.)

Men ved IVF er hele meningen at man skal få flere follikler, men når det nærmer seg 15-20 follikler (som det gjør her) er risikoen for overstimulering, med komplikasjoner etter HCG sprøyte er satt. Overstimulering ved bruk av Gonal -f karakteriseres av store cyster i eggstokkene. Smerter, kvalme, oppkast. Som legen på Nordica sa, i verste tilfelle sykehus innleggelse med væske i magen.

Så det er dette jeg er veldig redd for, at de gir beskjed i morgen om at de ikke tør å gå videre i behandlingen. Og at jeg må avbryte hele prosessen. Da blir det mange tusenlapper rett ut av vinduet ja....:(

Men en god nyhet i dag da...jeg trenger ikke dra til danmark for scanning likevel. De hadde ledig tid til meg på Oslo city legesenter:) Jippi:) Da jeg spurte de om de hadde noe i mot at jeg var singel og skulle til danmark. Sa de bare det: at det er mitt liv og min kropp, og det var ikke opp til de å dømme meg. Jeg gjør som jeg vil og de tilbyr meg medisinske tjenester:) Og så ønsket hun meg lykke til:)

Så herlig å høre:) Det er jo sånn det skal være:)

Så da har jeg time der i morgen. Er utrolig spent på resultatet, og nervøs. Håper alt er som det skal og jeg får fortsette forsøket mitt:)

klem

Skrevet

Huff, nei. Dette hørtes ikke enkelt ut for deg. De er sikkert like gode på Oslo city legesenter som Danmark.

Jeg har veldig dårlig erfaring med ei av gyn. der, men du kan jo spørre etter den mannlige gyn. for han har jeg hørt mye bra om.

Lykke til

klem

Skrevet

Hei!:)

Det var meg som tipset deg om Oslo City legesenter. Jeg var der for scanning ved mitt første forsøk. Hun dama jeg var hos var veldig hyggelig. Jeg fortalte at jeg skulle ha insem i Danmark. Og hun var bare positiv, smilte og sa; nå skal du reise og bli gravid:)

Ingenting å grue seg for!:)

Lykke til, håper det ordner seg for deg nå! Og bli gravid:)

tvi tvi

Skrevet

Beklager jeg gå deg ganske dum svar,;)jeg hvet ikke så mye om IVF p.g. bruker hormoner og el sprøyter og min lege sier at dett er altid risiko for overstimulering men jeg vist ikke at dette vår så alvorig.....

Hvertfal lykke til til deg på ul:)

Hold oss opdatert.(jeg vært i Dk 3 ganger nå jeg venter på ikm neste uke,hvis det blir ikke noen denna gangen kankje jeg må beginne tenke på IVF,men ingen av leger vil ta meg på alvor p,g alder 24;(

Skrevet

Hei

Tusen takk for lykkeønskninger:)

Og tusen takk for tipset om oslo city Kath:)

Det viser seg at jeg er noe overstimulert, hadde litt store eggstokker pluss at jeg hadde 18 follikler til tross for øko-ivf.

Men den gode nyheten er at jeg trengte ikke å avbryte forsøket, så i natt drar jeg nedover til danmark for uttak kl 9.30 i morgen tidlig:)

Gleder meg til å få gjort det og komme i gang med rugetiden.

Men gruer meg veldig til uttaket.

Kommer meg igjennom det helt sikkert;) Men er så nervøs, da jeg har hørt at det kan være vondt!! ? !!

Håper at det går bra og at det blir befruktede egg ut av det :)

Klem...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...