Gå til innhold

babyen min har blitt så krevende!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lille tass er ikke mer en drøye to måneder, men jeg synes han har blitt så krevende de siste par ukene. Jeg tror det har sammenheng med at han har begynt å sove veldig godt om natten... Frem til nå har han skreket etter mat hver 3. - 4. time, noe som vel er ganske normalt for flaskebarn... Den siste uken har han sovet mellom fem og sju timer i strekk om natten, fått mat og deretter slumret et par timer til.. Himmelrike! :-).. Men, til saken... Han er dermed veldig mye mer våken om dagen og krever full service! Han sutrer veldig lett hvis han ikke får full oppmerksomet.. jeg må bære han rundt og vise han forskjellige ting, stå foran speilet osv, dingle en rangle foran øynene hans eller lage grimaser og snakke med han... Han er også stille hvis jeg bader han og når jeg skifter bleie (hvis han er mett!.. hvis sulten så skriker han som en liten gris;-) ...Hvis han blir liggende to minutter alene begynner han å sutre, selv om han har smokk og ingenting synes å være galt... Hvis jeg ikke er på pletten med en gang han sutrer begynner han å HYLE!! Er dette normalt for en to måneder gammel baby eller?.. Jeg føler liksom at han plutselig har blitt så utrolig mye mer krevende enn han var... og synes nesten det virker litt unormalt.. Hva synes dere?...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

høres ut som mine gutter ja, slik var dem også.. tror nok det er vanlig..

trøst deg med at det varer ikke så lenge.. da vil du savne det..

mine karer har ikke sovet mer enn 10-12 timer usammenhengende hvert døgn..

Skrevet

Trodde du mennesker ble godt fungerende voksne, med kun mat og søvn?;)

Så klart krever ungen å lære. Om det så er bare å dingle foran et speil.

Du; det er heeeeeeeeelt normalt:)

Skrevet

Mine barn har ikke sovet hele natten før de nærmet seg året. Slitsomt. Og krevende. Og ikke unormalt heller. Men din gutt går kanskje igjennom en fase, og neste uke kan det hende han slutter med dette.

Alt er normalt, kan du si. Og individuelt.

Skrevet

Det høres litt i overkant ut for en baby på to måneder spør du meg.. Kan det være pga varmen?

Skrevet

Noen unger er bare sånn, de utvikler forskjellige personligheter veit du! DU kan jo prøve å knyte han på deg i bæresjal? Da kan han få masse stimulans ved å "være med" når du tar oppvasken, går tur, rydder osv.

Skrevet

Til ano. 00.45: For noe tull! Dette er helt normalt - barnet trenger sosial kontakt og stimuli.

Til Hi: Prøvd å legge barnet på golvet under babygym og/eller uro? Du kan sitte ved siden av, og bevege deg bort etter hvert? Prøvd å avlaste deg selv litt med å sette barnet i vippestol en liten stund? Hva med å ha barnet på fanget, og vise leker/lese/synge/høre på musikk, så du slipper å vandre rundt hele tiden? Elles er jo bæresjal et godt forslag.

Gjest Tale30
Skrevet

Du har nok bare en nysgjerrig baby sånn som jeg har. Jenta mi begynte å kjede seg fryktelig når hun var under to mnd. Da skulle et være full underholdning hele tiden.

Det jeg gjorde feil var at jeg undervurderte behovet en så liten baby hadde for leker. Det var min elleve år gamle søster som gjorde meg oppmerksom på det da hun kom på besøk en uke med sitt lekende sinn. Hun dro frem alt mulig som hun mente babyer skulle like, ordnet med å kjøpe noen leker i gave osv. Det viste seg at jenta mi ble en mye mer harmonisk baby når hun fikk litt mer stimulerende leker som hun måtte strekke seg etter osv.

Når hun ble 5 mnd kom en ny fase, da var det bare leker som kunne trykkes på som var tingen.. musikk og lys var det som var kjekt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...