Anonym bruker Skrevet 2. juli 2009 #2 Skrevet 2. juli 2009 Nei, ikke før hun rundt året begynte signalisere at hun også ville smake, grunnen til at hun da fikk smake var at jeg mente det ville vært idiotisk å nekte henne det siden vi satt å stappa i oss kake på ettårsdagen hennes f.eks, og på andre sammenkomster.
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2009 #3 Skrevet 2. juli 2009 Nei, hvorfor skal de få det? De vet ikke hva det er, og de savner det ikke. Jeg vil ikke at barna mine skal ha stygge tenner og slite med overvekt.
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2009 #4 Skrevet 2. juli 2009 Ha ha. Eldstegutten min trodde at Farris var brus frem til han var 4 år og noen informerte om at det fantes mange andre og bedre typer!
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2009 #5 Skrevet 2. juli 2009 Kommer ann på hva du definerer som baby? Har en datter på halvannet. Hun får litt sammen med sine eldre søsken på lørdager + bursdager og høytider, men ikke mye og ikke i ukene.
Gjest ✿biss med twins✿ Skrevet 2. juli 2009 #6 Skrevet 2. juli 2009 Sjokolade, masse. Is av og til. Aldri brus. De fikk ikke noe sånt før de var rundt 16 mnd i hvert fall. Grunnen til at spesielt minstejenta får mye sjokolade er at hun trenger å legge på seg. Vi har tett oppfølging av spiseteam og ernæringsfyser, så dette er helt greit;-)
Gjest Skrevet 2. juli 2009 #7 Skrevet 2. juli 2009 Nej, ikke to-åringen heller. Hun har fått smake flere ganger, men liker det ikke. Så hvis hun insisterer på å spise en banan og drikke vann i stedet så ser ikke jeg noen grunn til å krangle med henne.
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2009 #8 Skrevet 2. juli 2009 smake litt på tungen om vi spiser kake/is er ok... ikke så ofte det skjer. men hun vill jo smake det alle andre har nå da, så da synes jeg hun kan få lov (10 mndr)
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2009 #9 Skrevet 2. juli 2009 Dersom jenta mi på 18 mnd kvalifiserer som baby, ja. Prøver å vere forsiktig, men det er vanskeleg å nekte ho dersom vi spiser/drikker noko slikt sjølv. Har ei veldig matinteressert jente, som vil smake på alt vi spiser.
mamarama og lille banan Skrevet 2. juli 2009 #10 Skrevet 2. juli 2009 Nei. Men nå er han bare 8 måneder også da, og det blir ikke noe søtsaker før han er 1 år - minst. Han vet ikke hva han går glipp av, så hvorfor skal jeg la ham smake før han vil ha selv? Det er jo bare vi som tror at det er synd på ungene som ikke får usunn mat. MEN jeg har ikke tenkt å sitte å stappe i meg godis foran ham uten å la ham smake når han blir større. Han skal få lov til å smake, men jeg venter lengst mulig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå