Gå til innhold

trenger sårt noen råd mot kvalme..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i en situasjon nå hvor jeg absolutt ikke kan si noe på jobben om at jeg er gravid.Jeg prøver så sykt å være oppegående nok til å klare å komme gjennom jobbdagene, men jeg er så utrolig kvalm!!! var ikke i nærheten av så dårlig med nr 1.Hver eneste dag..gjennom hele dagen. har kanskje en time iløpet av døgnet hvor jeg er ok ellers er jeg konstant kvalm. Noen gode råd og erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ok her er mine råd. jeg var så kvalm g kastet så mye opp med første mann at jeg ble sykemeldt i 8 uke. helt håpløst men jeg hadde ikke noe valg. nå skal eg begynne i ny jobb og er superstresset for jeg har begynnt å kaste opp igjen men dette må jeg bare klare så jeg begynnte med en gang med ting jeg visste virket sist.

først og fremst hvil nok. ta en middagslur hver dag når du kommer hjem fra jobb, legg deg tidlig. ha noe å drikke og spise på nattbordet så om du våkner på natta kan du ta deg noe. spis hver annen time ordentlig mat, frukt, grønnsaker, brød og sunne ting. om det ikke er mulig spis noe frukt eller proteinsjokolade. unngå for mye fett og sukker, virker med en gang men blir værre etter noen timer. finn juicer som virker. prøv farris, saftis og salt godteri viker på meg når jeg er i "nød".

som opppsumering. nok hvile, aldri sulten aldri stappmett, drikk nok gjerne farris. spis og drikke noe kalt hjelper.

håper dette gav deg noen tips og håper at det hjelper. kanskje blir du kvitt kvalmen om ikke hjelper dette deg forhåpentligvis og ikke slå deg helt ut.

klem

Skrevet

Er i samme situasjon selv, har vært sengeliggende nå i en uke. Mitt aller beste råd er, ikke spis ting som er ekkelt å kaste opp igjen!! Forrige svangerskap gikk jeg ned 20 kg, og kastet opp hver dag gjennom hele svangerskapet. Nå er jeg gravid i uke 8, og det har startet på akkurat samme måte. Skikkelig kjedelig. Får interavenøs næring hver annen dag på sykehuset, så kanskje jeg ikke blir så tynn denne gangen. I går var jeg så dum å spiste et skrellet grønt eple, det ble traumatisk, for det var så vont å kaste opp igjen, banan og druer er heller ikke noe særlig. Mariekjeks, saftis og eplejuice er ikke så ille. Lykke til.

Skrevet

Har også veldig kvalme - morgen, middag og kveld! Verst om jeg spiser fet mat.

Det beste jeg har funnet er (Grønne Gården) Ginger Ale. Ingefær er veldig bra - men om du ikke vil betale så mye for en brus kan du også bare kjøpe en ingefær rot, kutte en bit av og lage te. Veldig enkelt!! På jobbet sier du bare at det er oppkvikkende - hvilket det også er!

:-)

Skrevet

...og i noen kulturer bruker de faktisk ingefær for å fremprovosere abort...ville bare nevne det.

Har lest det i et par forskjellige bøker som handler om anbefalt kosthold for å bli gravid, når man er gravid og for å forebygge abort. Her sto dette nevnt.

Men i små mengder, og om man ikke har mistet før, er det sikkert ok.

Jeg har knasket popcorn (av alle ting) når jeg har blitt småkvalm (har ikke vært veldig plaget) - syns det hjalp. + å sove mye og ta det rolig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...