Anonym bruker Skrevet 2. juli 2009 #1 Skrevet 2. juli 2009 Han har vært borte på jobb nå i 2 uker og kommer hjem i morgen, har altså da ikke sett han på 14 dager. Jeg er gravid og har ei datter fra før. Har fått beskjed fra fysioterapaut om at jeg skal ta det med ro pga bekken og jeg sliter veldig med varmen om dagen. Alikevel så har jeg styra veldig her hjemme i de siste dagene, for å gjøre det ekstra hyggelig til samboer kommer hjem. Både tungt hagearbeid og masse husarbeid ! Nå i kveld så begynnte vi å krangle på tlf Fordi han syntes at vesla (4år)var oppe alt for sent,( hun hadde lagt seg, men ikke sovnet) Vi bor et stykke borte fra folk flest og vesla har ikke vært i barnehagen siste uka, pga varmen så har vi sovet en dupp på dagtid og heller vært oppe litt lenger om kveldene for å kose oss, i kveld gikk vi en herlig tur mens solen var på vei ned. Forklarte at det var derfor hun ikke var i seng før kl 21.45. Enda etter forklaringen så var dette helt feil Jeg har ikke bil og kommer meg ingen steder, det eneste selskapet jeg har om dagen er min kjære datter, og vi storkoser oss hele dagen. Derfor er hun oppe så sent akuratt nå om dagen. Jeg nevnte at man ikke trenger å kritisere alt det den andre gjør, men tenke seg om hva som er verdt å "hakke" på å ikke. Men samboer mener at vi skal kritisere hverandre for den minste ting. Det tror ikke jeg er sunnt for forholdet... mulig jeg bare er rar fordi jeg er gravid og ikke omgås noen andre enn min datter om dagen... men tror ikke konstant kritikk løser noe på sikt. puh, nå fikk jeg da sagt dette.. Blir trist jeg, han aner ikke hvor mye jeg gjør for han, for oss, og for familien føler at jeg gjør så mye til ingen nytte..
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2009 #2 Skrevet 2. juli 2009 Jeg er helt enig med deg. Gjør mye det samme for tiden, dog med støtte fra sambo som syns det er koselig at vi koser oss i sommervarmen mens han er på jobb! Syns du skal stå på ditt og fortsette og kose deg sammen med din datter. Han kan ikke forvente at du som er gravid skal klare alt på egenhånd. Han burde være takknemlig for det du gjør for ham/dere og være glad for at du og datteren deres har et såpass godt forhold. Kanskje han bare hadde en dårlig dag, eller til å med er misunnelig på deres forhold? Kan ikke alltid være lett for mannfolka å være mye borte! Jeg heier på deg,syns du skal overse din kjæres kommentarer og fortsette å kose deg i din datters selskap! TRøsteklem fra meg!
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2009 #3 Skrevet 2. juli 2009 Kanskje han er sliten selv, og når man er sliten så hisser man seg ganske fort opp for ingenting. Du skal bare fortsette å ha det koselig med datteren din. Det er sommerferie, ikke noe stress.
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2009 #4 Skrevet 2. juli 2009 nååh så snille dere er ! Var litt redd for at jeg var en skikkelig dårlig mor her nå, som holder barnet oppe så sent. (er foresten bare min datter, han er stefar,så vi venter vårt første barn sammen) Ja han er nok sliten han også, men jeg kan faktisk ikke forstå hvordan konstant kritikk skal kunne være bra for et forhold. Har dere det sånn? Eller prøver dere å kritisere minst mulig? hmm.. var en liten stund her i kveld etter telefonsamtalen at jeg ble nervøs for hvordan det blir å få en liten baby i hus. Om vi skal gå å kritisre hverandre hele tiden. Tenkte litt sånn :F*** hva har jeg gjort ! Føler meg nok bedre i morgen håper jeg.. Men er enda mer trist når han står på sitt uansett....aldri noe unnskyldning eller hensyn til at jeg er hormonell osv. *trist og forvirra* HI
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2009 #5 Skrevet 2. juli 2009 Jeg tror nok jeg ville lagt henne før klokka 21:45, var det meg. Skjønner du vil kose deg med henne fordi du er alene, men det er jo veldig seint det, da! Ikke krangle om filleting. Det er ikke bra, men møtes på halvveien. Jeg kan ikke skjønne at det er sant når du sier "Men samboer mener at vi skal kritisere hverandre for den minste ting" Det høres da virkelig merkelig ut. Mener han virkelig det, eller er det bare noe du skriver her? Håper dere finner ut av det før dere får dette barnet sammen. Barn har ikke godt av å bo i krangleforhold. Det er for mange forhold som ikke fungerer. Ikke la deres forhold også bli et sånt.
Kongeørna Skrevet 2. juli 2009 #6 Skrevet 2. juli 2009 Så koselig at du koser deg med vesla. Poenget må være nok søvn i løpet av døgnet, uansett hvordan du organiserer det! Når han er bortreist, er det helt klart ditt eneansvar å organisere dette fornuftig. Når han er tilbake, og hjelper til, må dere være enige. Dette er min mening, da.
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2009 #7 Skrevet 3. juli 2009 huff, kjedelig når man ikke ser ting på samme måte.. Her har vi det litt likt gitt. Rene unntakstilstanden med feriemodus så det holder. Snuppa på 2,5 legger seg like sent som din (varmt) og vi sover til halv ni om morgenen og tar fellesdupp på dagen. De andre tre guttene er enda senere i seng.. sover lenge da. Vi nyter sommeren, har snudd litt på døgnet, men med min digre mage og varme, har det vært enklere å være ute på kvelden enn dagen! Koser oss veldig. Hvorfor skal man alltid leve et A4 liv? Tror deter sunt at man lever litt ekstra på sommeren. Nyter livet. min mann bryr seg ikke så mye, jeg styrer dette. Selv om han er oppe fem og legger seg ti, er det greit for han.. Kanskje det er vanskelig for sambo å føle seg inkludert når han er borte? At du endrer på ting og at dere koser dere så mye uten han? Kan være mange grunner. Han mener det nok ikke så ille som det høres ut..
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2009 #8 Skrevet 3. juli 2009 Vi legger vår 3 åring klokka 22 stadig vekk. Hun sover aldri mindre enn 13 timer. Ser ikke problemet. Må jo være lov å slappe av og kose seg
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2009 #9 Skrevet 3. juli 2009 ja hun får jo nok søvn, ingen fare med det. Og jeg er det jeg selv vil kalle en veldig god mor og ville aldri gjort noe som ikke var sunnt for henne, på noen måte. Jo han sa vikrelig det og jeg måtte be han gjenta det. Han mener vi skal kritisere hverandre for alt vi synes den andre gjør feil, sånn at vi blir best mulig foreldre eller hva han sa. DET jeg reagerte mest på, jeg tror IKKE det er bra ! Og vi pleier ikke krangle i det hele tatt, synes det er skikkelig teit av han å mene noe sånnt. Jeg vet jeg er verdens beste mamma for barna mine, og vet at han blir verdens beste pappa når sønnen vår kommer, og det UTEN at vi skal kritisere hverandre hele tiden. Tror han bare må pli pappa først... for å forstå. Håper han unnskylder seg i dag når han kommer hjem, ellers så tror jeg det er noe riv ruskene galt. Og ja det er jo sommer, vi lever et herlig liv om dagen,storkoser oss Snuppa mi vil veldig gjerne sove litt på dagtid sammen med meg, hun sier det er kosetid. Og vi nyter milde kvelder sammen Godt å høre det er fler enn meg som tør å være litt anna enn A4
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2009 #10 Skrevet 3. juli 2009 Gutten min på 4 år, pleier å legge seg kl. 19 hver kveld i hverdagen. Men nå i denne varmen, er det helt umulig å legge han før kl. 20. Han er i seng ca. 20.30, så får han lov til å leke litt. Pleier ikke å sove før utover 22-tiden. Også får han lov til å sove ut dagen etter. Våkner når han våkner. Det er sommer, så jeg gidder ikke å stresse med leggingen. Så syns du også skal bare ta det helt med ro. Gjør det du føler for. Hverfall når mannen din ikke er hjemme.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå