Anonym bruker Skrevet 2. juli 2009 #1 Skrevet 2. juli 2009 Noen uttaler det med "s" andre med "sh" lyd. Vi vurderer navnet, men er uenige i hvordan vi vil uttale det. Hvordan uttaler dere det og hva synes dere eventuelt er finest?
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2009 #2 Skrevet 2. juli 2009 Jeg kjenner en Aslak og han er så snill og kjekk, derfor synes jeg navnet er fint:-) Han uttaler det med sh.
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2009 #3 Skrevet 2. juli 2009 Er fra Bergen og sier det rett frem - Aslak. Syns ikke "Ashlak" er fint.
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2009 #6 Skrevet 2. juli 2009 Ask kan jo kanskje og være et alternativ, så slipper folk spørre eller si hva de vil. Ask er ask uansett, liksom!
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2009 #7 Skrevet 2. juli 2009 Mannen min heter Aslak og han "irriterer" seg over folk som sier 'sh'....jeg sier 's' hvertfall....
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2009 #8 Skrevet 2. juli 2009 Ashlak høres snøvlete ut synes jeg. Bedre med Aslak;)
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2009 #9 Skrevet 3. juli 2009 Tror ikke det spiller noen rolle hva man synes er finest, de aller fleste uttaler det med sh uansett. Akkurat som "Oshlo".
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2009 #10 Skrevet 3. juli 2009 Her i nord høres det snålt ut hvis noen sier det med S, her er det vanlig å si SH. Selv om jeg også egentlig synes det er finest å uttale det med s. Men Aksel er jo MYE finere! :-)
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2009 #12 Skrevet 3. juli 2009 Her jeg bor uttales det med S, Aslak rett frem. Jeg bor på Vestlandet, nord for Bergen. Du har jo andre former av omtrent samme navnetype; Asle, Arle, Aksel osv.
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2009 #14 Skrevet 3. juli 2009 Dere som sier Aslak uten sh-lyd: Sier dere Oslo på samme måte?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå