Gå til innhold

Uff, hva har jeg gjort? :o(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en mormor som bor på sykehjem, men i morgen får hun flytte til et sted der ho kan stelle litt selv, og ha sine egne møbler. Jeg er kjempeglad i mormoren min, og gjør gjerne ting for henne når det trengs. Men nå er det slik at jeg er gravid, og ikke klarer å hjelpe til med så mye, så jeg sa til mammaen min at min mann og jeg kunne hjelpe til med å flytte, da min mor og far ikke kan være med å hjelpe. Mormor har tre barn, men mannen til tanten min var ikke hjemme, det samme med hennes to barn, og onkelen min har en kone som ikke er frisk i ryggen sin... Så jeg sa at til mamma at vi kunne nok reist opp for å hjelpe (1 times kjøretur en vei).

Da jeg sa dette til mannen min, ble han sint, og sa at han ville være med å bestemme neste gang pga at vi vente besøk av mor hans og samboeren hennes i helga (de kommer enten lørdag eller søndag). Og han må gjøre alt i huset for tida (mener han selv).

Selvsagt er jeg enig at han skal få bestemme, men mormoren min skal forhåpentligvis kun flytte denne ene gangen og aldri mere, og tar jo heller ikke lang tid å flytte et par møbler.. Jeg sliter veldig for tiden med angst og depresjon, og vil komme meg ut litt før svigermor kommer på besøk. Jeg har ikke noe topp forholdt til svigermoren min, og det vet mannen min...

Vurdere nå å ringe til mammaen min igjen, og si at vi ikke kan hjelpe til likevel, fordi mannen min må ta rundvask i huset før vi får besøk... Han vil gjøre det fint for mammaen sin, som ikke har vært her på ett år.. De kunne ikke fortelle oss om de kommer lørdag eller søndag heller, så eg vil no si at når vi har hjulpet min mormor m å flytte, så kan vi ta husvaskeen..eller før vi hjelpe til m flyttingen.. Er ikke mange møbler det er snakk om likevel.. En sofa, et bord og en stol...og litt småting..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor skriver folk sånne detaljerte ting om familien sin på nettet?

Hva mener du vi skal svare på dette, da?

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jeg syns dette var noget rotete skrevet, MEN jeg skjønner at du måtte blåse ut litt frustrasjon :o)

Dessuten synes du sikkert at din mormor er viktigere enn svigermor, hvilket jeg forstår! Jeg hadde gjort alt for min mormor (bestemor) og hadde glatt dumpa svigers en helg for henne (Selvom svigers antageligvis ville hjulpet til, hehe)

Skrevet

Detaljert? Skjønner du hvem familien min er nå, og hvor vi bor ut fra det jeg skriver?

Har jeg skrive noe om at du skal svare? Jeg måtte bare få ut litt frustrasjon.. Er i en vanskelig situasjon om dagen i henhold til graviditeten og depresjoner også...

Skrevet

Ja, var nok rotete skrevet, men eg skrev ned det som slo meg der og da...

Mormor har alltid vært der for meg, og ho har lært meg mye.. Har også tidligere bodd på hybel hos dem (morfar døde i vinter), så vil så gjerne gjøre noe igjen når eg kan.

Svigermor kommer hit enten lørdag eller søndag og skal være her en hel uke... Det er kun snakk om et par-3-4 timer, så skal vi hjem igjen...

Men mannen ble altså sint, så nå vet eg ikkje helt ka eg skal gjøre..

Skrevet

Ikke bry deg om kjerringa!

Jeg ville tatt en tlf til svigers og forklart hvordan ståa er og at det hadde vært greit å vite når de kommer så dere rekker over alt.

Synes det er unødvendig av din mann å bli sur for så lite. Du vil jo bare hjelpe bestemor! Dere rekker både det og å ha besøk!

Skrevet

Ja, vi rekke begge deler.. Men mannen vil så gjerne ha det strykende reint her til de kommer, og mener at vi ikkje får tid til det når vi skal hjelpe min mormor å flytte på lørdag...

De kommer uansett ikke så tidlig på lørdag, for de reise hjemmefra i mrg, og skal ha en overnatting på veien...

Skrevet

Dere har jo morgendagen å ta huset på da, siden ting ikke skal skje før lørdag?

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jeg må jo si jeg digger mannen din, som vil ha det strøkent før morra hans kommer! Hehe :o) For her er det jeg som stresser med vasking før svigers kommer, men gir litt mer faen når mamma kommer ;)

Uansett, jeg tror nok mannen din reagerte bare fordi han følte han ble overkjørt.. kan du ikke prate med han og si at du beklager at du ikke spurte han først, men at du gjerne vil hjelpe mormoren din? Det går jo, som du sier, å rekke begge deler, så da kan han rydde og vaske i morgen :o)

Skrevet

Gi beskjed til svigermor om situasjonen og at dere ikke klarer å rekke over alt, men at hun er velkommen. Hun bør forstå at alt ikke er helt på stell.Kanskje hun kan utsette å komme til dere til søndag?

Ta 20 min nå med stormrydding. Vask i morgen og kjøp inn frossenpizza dere kan steke når hun kommer evt grillkylling og salat. Hjelp mormor.

Gi positiv energi til mannen så han er med på dette. Svigermor er der en hel uke, si til mannen at vi gjør det superflott overflatisk og tar litt underveis mens hun er der (hun blir sikkert fornøyd med å se mannen vaske litt gulv osv). Tegn på at hun har oppdradd han bra ;-)

Skrevet

Er heldigvis ikkje noe problem lengre, for min kusine og samboeren hennes var kommet hjem og kunne hjelpe til :o)

Skrevet

Om du er høygravid som nicket ditt tilsier er det vel flere grunner til å unngå flyttesjau nå.

Alt kunne kanskje du OG mannen din gjøre begge deler sammen. Hadde vi gjort.

Skrevet

Det var jo bra at noen andre også kunne hjelpe til nå.

Jeg vil bare si at hverken jeg eller mannen lover bort den andre uten å ha snakket med den andre om det først.

Forstår jo at han ikke liker at du har lovet at han skal hjelpe til uten å ha spurt han om det først.

Skrevet

Eg skulle ikkje hjelpe til, men mannen min.. Men no er det uansett ikkje bruk for oss, da de fikk noen andre til å hjelpe...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...