Gå til innhold

Når lønner det seg og fortelle?


libbus

Anbefalte innlegg

Har tenkt en del på dette med å fortelle mine nærmeste om at jeg er gravid. Mange forteller det med en gang, når de er kun noen uker på vei , mens andre velger å vente til de berømmelige tre mnd har gått så man er sikker.Jeg har altså ikke fortalt noen enda og er enda litt skeptisk til å gjøre det.. kansje jeg venter til ungen er ute i februar med å fortelle :-)))) hva mener dere er det rette tidspungtet å fortelle at man er gravid på??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,

 

Jeg fortalte det til nærmeste venninne og familie ganske med en gang! :-) Klarte ikke å holde meg. Tenkte også at dersom det nå skulle gå galt, hadde jeg fortalt det til nærmeste familie og venner det også. Godt å ha noen å prate med!

Har beygnt å si det til folk nå, selv om jeg bare er 9+1. Jeg har fått så stor mage at folk har begynt å spørre... da synes jeg det er for dumt å lyve!! :-)

 

Var på UL på Tirsdag, og alt var fint! Og jeg har stor tro på at det kommer til å gå bra!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor ble det Anonym på den?!? :-)

 

Leo78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen.

 

Har du fått mage alt? Ja da skjønner jeg at du ville si det.

Det var tidlig , Jeg merker ikke noe til magen enda men det er sikkert forskjellig. Har du lagt på deg for ellers også eller er det bare magen?

 

Godt å høre at alt var bra på UL.

Jeg skal på UL i morgen. Gruer meg til det. Jeg er nemlig sterilisert så er redd det er på utsiden av livmoren...

Vi får vente å se..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

 

Jeg venter til rundt 16-17 uker.Skal ta fostervannsprøve-venter til etter det.Har egentlig flax som har begynt ferie,fordi de rundt meg nok ville sett og merket det..,mulig noen har det allerede også.

 

Med 1.mann sa jeg det med en gang,idet det ble påvist!!Hvorfor jeg venter nå er vel pga.omstendigheter i livet ellers..

 

Dette er veldig individuelt-lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp!! Magen "poppet" ut rundt uke 6! :-) Snakket med legen på sykehuset og hun sa det var meget normalt, jeg er 3 gangsfødene. :-)

Noen får mage fortere enn andre, skulle ønske jeg kunne holdt det skjult en stund til, men.... sånn er det bare!! :-)

 

Har du smerter? Jeg hadde en venninne en gang som var gravid utenfor livmoren, og hun hadde sterke smerter!!

La oss høre hvordan det går!! Lykke til.

 

Go sommer klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fortalte det til mine nærmeste familie med en gang. Får det første var jeg så lykkelig at jeg klarte ikke å holde meg. *ler* men så viste jeg også at jeg hadda ikke klart å sjult dette får dem.. :)

også er der et par venniner som vet, er litt greit å ha noen å prate med, hun ene er også gravid og kom til meg å sa "du kan du holde en hemmelighet??? Jeg er gravid!!" jeg lo og sa jeg også.. *ler*

 

hun har 1 feb og jeg har 10 feb.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en MS i fjor sommer (oppdaget i ca 9. uke), og hadde fortalt det tl mange venner og den nærmeste familien ganske tidlig. Da MS var et faktum var det å spre den informasjonen umiddelbart også. Den gang hadde jeg ikke fortalt noe på jobben pga sommerfeerie, noe jeg opplevde som vanskelig etter å ha tatt utskraping. Jeg ble sykemeldt, og siden jeg aldri er syk begynte selvfølgelig mine kolleger å lure.

 

Denne gangen har jeg fortalt det til like mange, like tidlig og i tillegg til de fleste på jobben. Jeg forteller det i sammenhenger hvor det er naturlig og hvor alternativet ville vært en løgn (er ikke flink på å lyve). Sjefen må også få muligheter til å legge til rette for meg og være forberedt på at jeg kanskje kan bli sykemeldt, så jeg synes det var riktig. Det er lettere for meg også, fordi man kommer stadig opp i situasjoner hvor man eventuelt måtte komme med små hvite løgner, feks sommerfest hvor jeg ikke kan drikke, flytting og bæring av tunge gjenstander etc. Jeg vet også at om det skal gå galt, vil jeg møte masse medfølelse og få støtte fra alle som vet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med første mann var jeg veldig nøye med at ingen utenom foreldre/svigerforeldre skulle vite det før 12'te uke. Jeg hadde akkurat begynt i ny jobb og syntes det var veldig vanskelig.

Denne gangen vet de nærmeste vennene våre det. Også har jeg sagt det til ei på jobb, greit å ha noen som vet det der og. Som kan dekke over om det trengs.

Om en uke går jeg ut i 3 ukers ferie, vet sannelig ikke om jeg kan skjule det når jeg kommer tilbake. Er 11 uker da, for toppene begynner alt å bli trange. Godt det er sommer og sie kjoler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg fortalte det til de nærmeste samme dag som testen var positiv, men nå skal det sies at flere av de "visste" det. Jeg fortalte det på jobben ett par dager etterpå, da var jeg i uke6. Jeg har vært sykemeldt pga.kvalme og var veldig kvalm før jeg tok testen også, Så de fleste hadde gjettet det. ville ikke ha spekulasjoner,så fant ut at jeg bare kunne si det som det var:o)

er ca.9 uker på vei nå og føler at jeg har lagt på meg mye, har ikke fått kulemage, men bilring mage.....gleder meg til den blir rund :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...