Gå til innhold

Bruke brystpumpe helt fra starten av?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vurderer å pumpe for så å gi fra flaske så snart det lar seg gjøre. Ikke fordi at det er "stress" å amme, men fordi jeg da kan være sikker på at jeg har en løsning om ammingen skulle feile.

Med sønnen min hadde jeg ikke nok melk når han var 3 måneder gammel. Han la på seg 60 gram på en mnd, og siden det var vektøkning og ikke stagnering, fikk jeg beskjed om at jeg heller skulle prøve å gå over til erstatningsmelk. Men problemene startet virkelig når jeg ikke fikk ham til å ta flaske! Så derfor vil jeg starte med flaske, bare med brystmelk, helt fra starten av nå, for å ha eliminert det problemet dersom det skulle være noe.

Men hvordan skal jeg gå frem for å få dette til å funke? Hvor lenge må jeg amme før produksjonen er god nok til at jeg kan bruke pumpe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville ha venta til ammingen er i rutine før du introduserte flaske jeg... Hører om mange som tilbyr flaske, og så får de det problemet at babyen ikke vil ta puppen. Da lager man jo litt ekstra jobb til seg selv...

Hva med å heller tenke at denne gangen går det bra:)

Det finnes jo en del grep man kan ta for å øke melkemengden.

Pumpe kan man vel bruke fra man får melk, som ofte tar et par tre dager eller for noen enda lengre tid. Men det merker du!

Nå skal man jo alltid gjøre som man selv føler er riktig! Så vil du gi flaske med en gang, og føler det er det rette - kjør på:)

Kan du ikke heller gi smokk/tutt da? Så venner du babyen til at det går an å sutte på andre ting enn mors pupp?

Anbefaler deg å spørre inne på ammeformuet på dinbaby, der er det noen ammehjelpere som bruker litt tid på å svare på innlegg! De er flinke og gir gode råd!

Lykke til!!

Skrevet

hei trulte! Og takk for svar! Skal prøve på det forumet ja :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...