Gå til innhold

Trenger råd....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobbet som avløser i fjøs når jeg ble gravid, men ble sykemeldt fra uke 12 da jeg fikk blødninger. Disse blødningene har vart fram til nå, uke 19 og nå har det vært opphold i 5 dager. I papirene mine står det at jeg kan begynne å jobbe igjen etter at jeg har vært 1 uke blødningsfri.

Jeg synes 1 uke høres lite ut... I jobben min har jeg tonge løft, i tilegg til at jeg må inn i boksen til viltre okse-kalver.

Synes dere også det høres lite ut å vente bare en uke? Jeg tror ikke jeg tørr å begynne igjen. Kommer til å bli knust hvis blødningen strater igjen. Det har vært en utrolig tong tid....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette hørest jo litt ut som en jobb du ikke brude gjøre når du er gravid da... Jeg tenker på faren med å gå inn i en bås til oksene... Nå er jeg litt farga av å jobbe i en bransje der HMS er veldig prioritert, og som gravid er man veldig beskyttet. Men om du leser arbeidsmiljølovens anbefalinger når det kommer til arbeid gravide ikke bør gjøre så tror jeg fare for slag/spark er nevnt. Mulig det er nevnt i forbindelse med personer som jobber med innsatte og pasienter som ikke er tilregnelige. Men dette er jo litt i samme gate.

Å bare slutte å jobbe anbefaler jeg deg ikke, men du kan jo be om tilrettelegging. Dog er du avløser så er det jo kanskje ikke så lett å droppe å gjøre enkelte ting, men er det noe andre kan gjøre for deg, så er jo det en løsning!

Det er ikke noe kjekt å ikke være i jobb heller, da blir både svangeskap og permisjon en lang tid! Men viktigst av alt er jo den lille i magen!!

Skrevet

syns du skal prøve å slappe av resten av svangerskapet. KAn umulig vært verdt å risikere noe. Ville spurt lege om evt å få søke på svangerskapspenger.

Masse lykke til.

Skrevet

Tusn takk for råd.

Tror jeg skal bestille time hos jordmor og snakke med henne... Tørr nokk ikke jobbe der mer. Og har snakket med de, og det går ikke ant å tilrettelegge arbeidet... :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...