Gå til innhold

Hva blir sett på som "fy mat" i matpakka?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er jo klar over det mest innlysende, som nugatti og annen næringsfattig mat, men er litt nysgjerrig på om det finnes enkelte pålegg eller matvarer som ikke akkurat utløser jubel hos de barnehageansatte.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vel, er vi helt korrekte så er vist nok brunost og nugatti like ille ;-)

Ha variasjon i pålegget, bruk grovt eller mellomgrovt brød ( de har mange mellomgrove barnebrød, endel småbarn liker ikke hele frø, og det er helt ok). Jeg pynter gjerne skiver med feks leverpostei, servelat, koktskinke osv med agurk, paprika, tomat ol. og legger også i litt frukt som feks en halv banan, noen eplebiter, kiwiskiver, eller litt grønt som rå blomkål, gulerot, kålrotskive.

Aldri fått klager i hvertfall.

Skrevet

jeg jobber i barnehage:) ser ikke mørt på når ungene har med seg brødskive med nugatti osv en gang i blant. men vær dag trenger de d ikke:):) brunost får de jo i barnehagen også så d er ikke fyfy.

d jeg syns er ille er når foreldre sender med pizza,pizzasnurrer,pølse og pasta å div til frokost.

Skrevet

i barnehagen til småen så er det "en del" som har loff med syltetøy på. det forstår jeg ikke noe av

Skrevet

Det jeg jobba ble det ikke servert prim, brunost, syltetøy osv. Bare syltetøy de laga selv:) Mange barnehager som har kuttet ut dette.

Jeg tenker vel at loff og søte pålegg ikke er det kuleste å sende med barna, og ofte har brødtypen mer å si enn pålegget. Nå om sommeren når de skal ha med matpakke til tur er det vanskelig å finne gode pålegg som tåler varmen. Peanuttsmør er ikke dumt i varmen siden det tåler heten.

Skrevet

At barnehagen serverer brunost en gang iblant er jo greit nok, men hvis de serverer det hver dag burde de få besøk av en ernæringsfysiolog.

Skrevet

HÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆ?? Er det likke ille med brunost som med nugatti??????? Herregud...

Skrevet

I Gudbrandsdalsost er det 39 gram karbohydrat pr 100 gram.

I Nugatti er det ca 65 gram karbohydrat pr 100 gram.

I jordbærsyltetøy er det ca 59 gram karbohydrat pr. 100 gram.

I leverpostei er det ca 4 gram karbohydrat pr. 100 gram.

I Norvegia er det ca 0 gram karbohydrat pr. 100 gram.

Til samenligning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...