gravid-81 Skrevet 2. juli 2009 #1 Skrevet 2. juli 2009 Jeg har utrolig lyst på softis i denne sommervarmen, men er det helt lurt å spise egentlig?? Spiser dere softis? Er det evnt. noen som har spurt lege/jordmor om det?
Enitsirk79 Skrevet 2. juli 2009 #2 Skrevet 2. juli 2009 Hva tenker du på om at det skulle være farlig da? Den er jo laget av pasteurisert melk så da ser jeg ikke helt problemet.
Mammas lille venn heter Liam Skrevet 2. juli 2009 #3 Skrevet 2. juli 2009 Hun tenker vel kanskje på bakteriene grunnet hygienen i maskinene?!
Enitsirk79 Skrevet 2. juli 2009 #4 Skrevet 2. juli 2009 Ja tenkte på det jeg og i det jeg hadde lagt inn forrige innlegget. Jeg har riktignok ikke spist soft is ennå mens jeg er gravid, men det har vært fordi jeg ikke har funnet det noe sted.
Kongeørna Skrevet 2. juli 2009 #5 Skrevet 2. juli 2009 Uff, la oss ikke lage vitenskap av å være gravide, da... Softis kan du selvfølgelig spise. Enkelte diskuterer hvorvidt isbiter kan spises også, men la oss beholde fornuften, jenter. Sunn fornuft, og et variert og sundt kosthold (jada, pasteurisert melk), ligge unna nikotin og alkohol.
Mammas lille venn heter Liam Skrevet 2. juli 2009 #6 Skrevet 2. juli 2009 He he bidleba....er ikke graviditet en stor vitenskap da? ;O) Jeg spiser og drikker det jeg selv føler for, innen rimelige grenser. Drikker ikke alkohol da. Men har spist spekeskinke....gale meg.
Kongeørna Skrevet 2. juli 2009 #7 Skrevet 2. juli 2009 Thi hi, det har jeg og. Muligens en sak for myndighetene....
Småtorsk Skrevet 2. juli 2009 #8 Skrevet 2. juli 2009 ISBITER!? Hvordan i alle dager skal det kunne være farlig? (I Norge, da, selvsagt.)
Skogshuldra Skrevet 3. juli 2009 #10 Skrevet 3. juli 2009 Jeg er på ingen måter hysterisk, men soft is holder jeg meg unna pga historien til hygenen i slike maskiner.. Men nå er jeg skeptisk til å spise det når jeg ikke er gravid også.. Men det må jo alle selvfølgelig gjøre seg opp en egen mening om..
NyttHåp <3 baby nov 09 Skrevet 3. juli 2009 #11 Skrevet 3. juli 2009 Softis er så nydelig at det spiser jeg, gravid eller ikke. Men etetr å ha jobbet før i flere forskjellige barer/hoteller/resturanter og har sett dritten som det blir i isbitmaskiner- så holder jeg meg unna isbiter fra maskiner garvid eller ikke... det ser lite delikat ut i de maskinene når man åpner dem..(!) Kanskje det er sånn i softismaskinene også, men jeg satser på at de faktisk renser dem oftere enn hva isbitmaskiner blir.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå