Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

eg er ny her, så dere kjenner meg ikkje. men eg lurer på om de kan hjelpe med ein liten ting. eg har hatt fleire ivf-forsøk som dessverre har endt med SA. No anbefaler legen min å bruke kort regime i staden for langt regime. Er litt redd det kan bety at eg får færre egg (eg har få egg i utg.pkt) enn ved langt regime. Har de erfaring, kva anbefaler de?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, jeg har og hørt at langt gir flere egg enn kort, men det stemmer ikke for meg. Fikk 5 på øko ivf med 150 gonal og 6 på 300 menopur, det første kort og andre langt. For meg var det langt større belastning med langt og med noen lange som ikke har lykkes, ville jeg kanskje forsøkt noe nytt. Hvilken klinikk/sykehus er du på? Kanskje du kan få en second opinion et annet sted? Vi har valgt å la flere vurdere oss denne gangen. Lykke til :)

Skrevet

Hei!

Hvis du i utgangspungtet har få egg synes jeg det er rart at legen din anbefaler kort regime. Hvorfor skal du ha kort regime? Tåler du ikke sprayinga?

Jeg har få egg, men prøvde kort regime i april (bare for å ha prøvd det, men fikk ut kun 3 egg.

(alle befr., men ingen deling)

Men kanskje jeg hadde for kort tid mellom forrige forsøk og dette m kort reg.

Hva slags medisiner har du gått på? Din alder?

Skrevet

takk for svar begge to:) De bekrefter i grunn det eg sjølv har tenkt

eg er 41 år og har vore i "gamet" i mange år allerede. er hos hausken, dei er flinke og eg er blitt gravid 2 ganger men mister i SA ca 14 dager etter innsetting. har bestilt ny runde i august og har gitt beskjed om at viss dei meiner eg får fleire egg gjennom langt regime enn med kort så vil eg ha det. har ikkje fått endelig svar på det enda pga sommarferie, men for sikkerhets skyld sendte dei resept på spray slik at eg ikkje blir forsinka ut på hausten

tåler sprayen, er berre lei av medisineringen. har gått på spray, menopur, puregon og klexane.

Skrevet

Hei, jeg er sikker på at Hausken har en mening med det - han virker flink. Kanskje satser han på færre men bedre egg. Men ikke alle får færre heller så ingen fasit. Prøver de noe nytt så vil de jo få ny informasjon om deg også slik at de kan tilrettelegge enda mer.

PS Vet du når Hausken åpner igjen forresten?

Skrevet

Heisann!

Jeg må bare si at for min del hadde jeg mye bedre resultat med kort regime enn med langt. Hadde mye bivirkninger av sprayen. Hadde 150 ganal-f både på kort og langt.

Med langt regime fikk jeg ut 10 egg, 2 befruktet med icsi, men ingen delte seg riktig.

Med kort regime (2 ganger) fikk jeg ut 10-12 egg, 6 befruktet med icsi. 5egg som var fine den ene gangen og 4 den neste. Jeg er nå gravid og har 7 egg i fryseren. Blir 38 år i år.

Har også inntrykk av at Hausken er veldig dyktig, de er vil sikkert fortelle deg hvorfor de anbefaler deg kort regime.

Jeg ønsker deg masse lykke til:0)

Skrevet

Hei!

Jeg har hatt tilsammen 3 forsøk, holder på med det tredje nå. Første og andre forsøk hadde jeg langt regime og fikk ut 4 egg hvor to ble befruktet, og 12 egg hvor 8 ble befruktet. Siste forsøket nå hadde jeg kort regime og fikk ut 16 egg. 13 ble befruktet, 9 som så bra ut. Har brukt Gonal-F på alle forsøkene. Hadde mye bivirkninger av sprayen og spurte derfor selv om kort regime. Hadde så godt som ingen bivirkninger denne gangen og kommer helt klart til å be om kort regime igjen. Var forberedt på at jeg ville få færre egg, så faktisk ut som det bare var 3 egg på siste UL før uttak, men syntes det var verdt det så lenge jeg kunne slippe sprayen. Gikk tilsammen 9 dager på sprøyter nå i forhold til 11 dager med langt regime, var til 2 UL kontroller og så uttak og innsett. Veldig greit:) På riksen sa de også til meg at kort regime kunne gi egg med bedre kvalitet. Kommer også til å velge Hausken dersom vi ikke lykkes i det offentlige. De virker veldig dyktige. Ønsker deg masse lykke til!

Skrevet

Ser det er mange som har svart allerede, og som du ser er det ikke slik at kort regime nødvendigvis betyr færre egg. fordelen med kort regime og nok grunnen til at de anbefaler deg det nå er at det er ingen nedregulering. dvs kroppen din produserer hormoner videre og de hormonene du tar er bare en støtte til det. det kan gjøre som er skreet før at eggene kan få bedre kvalitet, men hovedpoenget er nok i tillegg at de håper nok at eggene fester seg bedre når du ikke har gått på nedregulering først. jeg var heldig og har bare hatt ett uttak, for jeg ble overstimulert og nesten livsfarlig sprekksjuk, uannsett. nå har jeg prøvd både langt, kort og i naturlig syklus 8 ganger tilsammen som har resultert i 2 gravidieter. de gangene med sukse har vært i naturlig syklus og kort regime. hvis du har hatt så mange forsøk bak deg uten å lykkes også med forskjellige medisiner ville jeg nok prøvd kort regime nå.

lykke til!!

Skrevet

Takk for svar.

Hausken har stengt i juli, veit ikkje akkurat når dei opnar igjen men eg tippar på 3. august.

De er veldig flinke. Håpar støttebehandling frå dr. Mortensen skal hjelpe meg til å beholde om eg skulle klare å bli gravid igjen. Han har veldig godt rykte han og

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...