Anonym bruker Skrevet 2. juli 2009 #1 Skrevet 2. juli 2009 Min samboer er veldig glad i å gå ut. Han er 48 år. Vi er sjelden ute sammen, men det skjer. Men jeg er litt bekymret her, for han er ute gjennomsnittlig 8 ganger i løpet av mnd.Å da jobber han iallefall en helg i mnd. Når han går ut, er det ingen spesiell anledning, dvs ikke bursdag etc.. Han drikker aldri hjemme, sånn en øl til maten, eller dele en flaske vin etc.. Han sier han ikke gidder drikke om han ikke skal ut. Men 8 ganger på 1 mnd, er ikke det vel mye med tanke på at han 1-2 arb helger i mnd? Ja han kan gå ut midt i uka...( hvis noen lurte) Når jeg sier går ut , mener jeg på fylla. Han er alltid godt brisen når han kommer hjem.. Jeg merker jeg kommer med mye bortforklaringer hvis noen spør etter han... F.eks nei han er hos en kompis, eller hjelper til med noe hos noen, etc. Syns han er mye borte, med tanke på at vi har en sønn sammen på 1.5 år....
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2009 #2 Skrevet 2. juli 2009 Ja,. det var mye. Jeg synes hver helg er altfor ofte også.
LillaGorilla♥♥ Skrevet 2. juli 2009 #3 Skrevet 2. juli 2009 8 ganger? Hva i all verden GJØR han ute på byen så ofte? Må jo bli kjedelig i lengden.. Går denne 'fyllingen' utover dere som familie, og hans samvær med sønnen da? Det ville vært et større problem for meg enn selve det at han er ute og drikker. Han kan jo umulig få særlig mye tid med ungen sin? Her i huset er vi vel ute annenhver mnd eller noe sånt i snitt- og som regel sammen også. Vi drikker alkohol (ikke jeg så mye nå da, siden jeg ammer), men ingen av oss blir snydens. Å drikke seg full flere ganger i uka ser jeg på som litt spesielt, men som sagt synes jeg jo det er langt verre at han får såpass lite tid til barnet sitt og til å pleie familielivet.
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2009 #4 Skrevet 2. juli 2009 Ja herrefred, det var alt for mye! Hadde vært uaktuelt her i huset....
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2009 #5 Skrevet 2. juli 2009 Ja hva gjør han.. sittter å suller egentlig... hører musikk etc.. jeg vet ikke... drikker.. det er det han gjør. Ja, han er langt i fra noen superpappa, eller drømmepappa i mine øyne. Han gjør aldri noe alene med lillemann... tar ikke iniativet til noe med han f.eks.. Han er ikke noe typisk 2009 pappa . Han ville aldri hatt lillemann 50/50 ved et evt brudd her.. og hadde nok syntes det hadde vært tungt med annen hver helg og engang i uken å.. jeg må liksom spørre ; Kan du skifte en bleie på han? Eller kan du stelle han? etc...Ingenting er en selvfølge at han gjør. jeg og han, tja... sånn 45 % bra forhold. Han drikker jo så forbanna mye.. Han "unner" seg fri liksom... Jeg har ikke vært borte fra lillemann en eneste gang siden han ble født sånn at han har hatt han alene et døgn eller noe sånt f.eks.. annet enn når jeg er på jobb... Sjelden jeg går ut med venniner for å si det slik.
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2009 #6 Skrevet 2. juli 2009 Ja, det er ofte..Han er jo "godt voksen " til og med. ;em det ,est bekymringsverdige er at han aldri drikker under "kontrollerte" forhold...Normalt er det jo kjempegodt med en kald øl en kveld etter ungene er i seng nå i sommervarmen. Dele ei flaske hvitvin og pillenoen reker osv... Jeg tror han har et alkoholproblem, og at han er delvis klar over det selv.Det vil si, han vet han ikke greier å stoppe etter en øl, om han tar seg det. jeg ville rett og slett tvunget han ti å gå på AA møte, der tror jeg han ville sett hvor han er på vei... AA er ikke for hardbarka alkoholikere nemmelig..Der er de fleste menn og kvinner i jobb, med familie som bryr seg og som på tross av alkoholproblem fungerer ganske så bra utad, men kanskej har en familie osm begynner å lide....
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2009 #7 Skrevet 2. juli 2009 Min mann er ute såpass ofte, men drikker lite og ofte ingenting. Han går ikke på fylla, men på konserter, teater osv. Jeg hadde ikke likt drikkemønsteret, og heller ikke fått barn med han om dette ikke er ny oppførsel.
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2009 #8 Skrevet 2. juli 2009 Regn ut hvor mye han bruker av penger på dette i løpet av et helt år. Så viser du han regnestykket. Vedder på at han sløser bort 100 000 kroner på skiten. En herlig jorden rundt reise for hele familien, det der!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå