Betty♥prinsen og nurket på vei Skrevet 2. juli 2009 #1 Skrevet 2. juli 2009 Hei! Lille gutten min på 3 mnd har for noen dager siden funnet ut at tommelen kan brukes til smokk! Han kaster smokken ut og putter tommelen inn! Jeg har forsøkt å fjerne hånden fra munnen helt siden han var 1,5 mnd fordi jeg var redd dette skulle skje:( Jeg er så redd for overbitt og at han ikke skal klare å slutte med det. Det er jo mye lettere å fjerne smokken enn tommelen senere:( Er det noen som har noen triks for å få en slutt på dette? All hjelp mottas med stor takk:)
Nisseungen08+lillebror12 Skrevet 2. juli 2009 #2 Skrevet 2. juli 2009 Guttungen min var en "totter" fra han var nesten nyfødt. Jeg ville heller ikke at han skulle suge på tommelen fordi jeg var redd det ble vanskelig å venne han av med det senere. Plukket konsekvent bort hånda hver gang jeg så den lille søte tommelen var i munnen. Til tider var han så ekstrem på den tottingen at jeg tok en liten sokk på hånda hans (Det var vinter da), da var det ikke like godt å suge på tommelen. Det gikk over etter en liten stund. Nå er han snart 7 mnd og en ivrig trikser med smokken. Tommelen er glemt :-)
Betty♥prinsen og nurket på vei Skrevet 3. juli 2009 Forfatter #3 Skrevet 3. juli 2009 Så godt å høre at det finnes håp!! Jeg har tenkt på å ta på han en vott, men det er jo rundt 30 grader både inne og ute, så jeg vil ikke at han skal bli varmere enn han allerede er. Jeg har noen tynne votter fra H&M som jeg kjøpte da han var nyfødt for at han ikke skulle klore seg selv.. Kanskje de gjør nytten:) Men jeg tror jeg venter til det er litt kjøligere i været.. Jeg får vel bare plukke ut hånda mens jeg venter på at været skal snu;)
Underveis --> Skrevet 3. juli 2009 #4 Skrevet 3. juli 2009 Selv om det skulle bli slik at han sutter på seg et overbitt, så (med mindre jeg nå tar helt skammelig feil og må gå å grave meg et hull og svelge en enorm kamel etterpå), så har det ingen innvirkning på de blivende tennene. Melketennene kan altså være skjeve pga totting, men det vil ikke påvirke de blivende tennene som de får mye senere. Da har han forhåpentligvis sluttet med å sutte på tommelen. Her går det i både hender, fingre og smokk. Orker ikke bry meg med det jeg da ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå