blond Skrevet 2. juli 2009 #1 Skrevet 2. juli 2009 Er det fri tilgang på is for ungene i sommer? Hvor setter dere grensen?
metaMORfose Skrevet 2. juli 2009 #2 Skrevet 2. juli 2009 Det eneste det er fri tilgang på hos oss er vann fra springen )))) De får ikke is rett før et måltid, og ikke fløteis hver dag. Men vi lager noen egne iser av enten frukt eller saft, og de får de et par ganger om dagen på de verste dagene. Is er godteri.
Lene~mor til tre Skrevet 3. juli 2009 #3 Skrevet 3. juli 2009 De får ikke fri tilgang til is, må jo begrense det litt ellers hadde dem vel spist seg mett på is hehe.
Fru HottenTott♥♥ Skrevet 3. juli 2009 #4 Skrevet 3. juli 2009 Ingen fri tilgang på is. Men det blir ofte is nå i varmen. Både for liten og stor. Er stort sett vi voksne som finner frem isen, sjelden sønnen spør etter den..
blond Skrevet 3. juli 2009 Forfatter #5 Skrevet 3. juli 2009 "Is er godteri" Ja, er enig i det, men om sommeren har vi ikke like godteri/isgrenser som ellers i året. Så lenge det er ferie er det lov å skeie ut, men det er viktig at is og andre søtsaker ikke blir erstatning for ordentlig mat. Jeg synes også at is skal være noe spesielt og det blir det ikke hvis man kan spise det hver dag.
h@ppy elsker høstfargene :) Skrevet 3. juli 2009 #6 Skrevet 3. juli 2009 nei, men mer enn vanlig.....
Tokatter_USA Skrevet 3. juli 2009 #7 Skrevet 3. juli 2009 Vi var i Norge i to uker nylig, og da fikk 4-åringen is hver dag, tror jeg. Med hensikt! Jeg vil at hun skal tenke på Norge som et fantastisk land hvor vidunderlige ting skjer, sånn at hun alltid skal glede seg til å bli med. Hun husker kanskje ikke all isen, men at hun forbinder Norge med noe godt, det tror jeg vil sitte! (Det er ikke bare is jeg bruker som bestikkelse, selvfølgelig, bare én av mange!)
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2009 #8 Skrevet 5. juli 2009 Grensa setter seg selv! Kjøpeis er ikke-eksisterenede hos oss, saftis får guttene (har to gutter) lage av ei flaske saft/uke. Og ei flaske saft vil si knapt tre liter ferdigblandet saft, siden vi snakker om hjemmelagd saft. Skulle vel bli ti-elleve saftis på hver med våre isformer. Sjelden og aldri forbruket er så stort, fem-seks er mer normalen når det er normalt sommervarmt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå