Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Inspirert av et innlegg på Anonymforum.

Hvis noen tror du er fem år yngre enn du er: tar du det som et kompliment?

Hvis noen tror du er fem år eldre enn du er: blir du fornærmet?

Er det negativt for deg hvis noen tror du er eldre enn du i virkeligheten er? Jeg kjente et lite stikk da ei venninne (som ikke er helt orientert..) tippet at jeg var fem år eldre enn jeg er. Det betyr ikke noe, men handler nok om å bli forstått som den man er og alder er en viktig ting av den man er, akkurat som utseendet er det. Stort sett tipper folk at jeg er omtrent like gammel som jeg er og slik har det vært siden jeg ble 30. Før det trodde folk at jeg var yngre enn jeg er, det likte jeg ikke.

Jeg ville ikke tatt det som et kompliment om folk trodde jeg var yngre enn jeg er. Hva er det et kompliment for?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes det er helt fint å være den alderen jeg er.

Å virke yngre er ikke noe mål, men jeg tar det som en slags anerkjennelse på at jeg holder meg godt hvis noen tror jeg er yngre - basert på utseende. Der er jeg ikke så kynisk som deg, Blond ;)))

Hvis noen tror jeg er eldre, basert på utseendet, så blir jeg ikke deppa eller lei, men ser meg nok ekstra grundig i speilet, bare for å konkludere at de nok traff meg på en uheldig dag ;))))

Jeg vil helst se frisk og sunn ut, og det tror jeg jammen at jeg gjør!!

Skrevet

Jeg tar det som et kompliment at folk tror jeg er yngre. Så klart! =o)

Har faktisk ikke opplevd at noen tror jeg er eldre enn det jeg er..ikke enda.

Hvis noen trodde jeg var 5 år eldre, tror jeg at det ville stikke litt, ja..det innrømmer jeg. Jeg har ikke lyst til å se ut som om jeg er 5 år eldre enn det jeg er. Men nå har jeg vært vant til det den andre veien, når folk hører hvor gammel jeg egentlig er. Og det synes jeg jo er hyggelig, jeg.

Jeg opplevde en gang at noen trodde jeg var dama til eldstesønnen min! hehe, det var jo litt morsomt for meg, men ikke fullt så artig for han, stakkars.. De kunne ikke skjønne at jeg hadde en så voksen sønn, når det ble oppklart (var på sykehuset med den nest yngste sønnen min, og storebroren var med inn)

=o) Håper jo det fortsetter ei stund til , at alderdommen venter litt...Ingen _vil_vel se eldre ut enn de egentlig er?

Når det er sagt, kommer jeg IKKE til å streve for å se yngre ut enn det jeg er. Har aldri prøvd det heller. Og jeg synes det er tåpelig at man opererer seg, og ødelegger ansiktet sitt, for å se yngre ut. Jeg synes ikke det er pent med ansiktsløft. Synes det ser verre ut etterpå, jeg.

Men enhver har jo sine egne meninger om det der, da..

Skrevet

Hvis noen pga utseende tipper min alder blir jeg jo mer glad om de tipper meg yngre enn det jeg er. Men bryr meg ikke noe særlig. Jeg syntes det er veldig vanskelig og selv tippe alderen på noen.

Men om noen tipper min alder som flere år eldre enn det jeg er, liker jeg det ikke. Da kjenner jeg at jeg blir litt, ja hva blir jeg, nesten litt sånn fornærmet kanskje..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...