Anonym bruker Skrevet 2. juli 2009 #1 Skrevet 2. juli 2009 Datteren min har nok et navn som skriker ung mor. Faren hennes er norsk og jeg er fra et annet land i Europa hvor dette navnet er helt vanlig. Det er faktisk oppkalling. Men her inne har jeg ofte - ikke ofte, men iblant- fått høre at navnet er kjempetullete og fjasete, oppdiktet og rart. Etc. Rett og slett fordi det er ukjent og ikke norskklingende, enda far og jeg har norskklingende navn, skjønt, navnet mitt er mer universalt, det kan brukes i alle land, men klinger like godt på norsk som på engelsk. Egentlig samme med faren, også et norsk navn som går greit på engelsk. Lurer på om andre tenker at navnet til jenta mi skriker "ung mor" når de ser det og dømmer henne og tenker at jeg er en lavtutdanna alenemor.. Veldig synd isåfall.. Jeg er godt gift og har forholdsvis høy utdannelse jeg. Og ikke er jeg dum heller. Ung - tja , føler meg ikke som en 80åring. Lurer av og til på om dere som er så hatske mot "ungmornavn" gjerne feiret 80årsdagen deres da dere ble 25 og "verdige mødre" ? Hilsen 37
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå