Gå til innhold

Noen som har peiling på rekamasjon her? ang PS2.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Alt er greit med at vi fikk ny vare, da den gamle var helt ødelagt.

MEN det jeg lurer på er om vi ikke har rett på en kvittering og ny rekamasjonstid på den nye vi fikk i erstatning. Det er jo en helt annen vare, selv om begge er PS2. Hadde den gamle blitt reparert, så forstår jeg at en ikke får ny reklamasjonstid. Men dette er jo en helt ny en.

Har man ikke rett på kvittering og ny reklamasjonstid i dette tilfellet? Mannen i butikken mener jeg ikke har rett på det, fordi det er litt "spesielt" med PS2. Forsto ikke helt hva. Og så var det noe med at det ikke var "salgspakket", men bare produktet vi fikk.

Jeg fikk det nemlig den gangen vaskemaskinen min røk, og de valgte å gi meg ny maskin i stedet for å prøve å reparere den gamle(totalhavari).

Han i butikken argumenterte med at "jammen, da var det sikkert et annet merke du valgte deg og at den var "salgspakket"". Men det er jo som kjent ikke lett å få til med PS2. Jeg vet jeg kunne krevd å heve kjøpet, og da kunne jeg jo kjøpt en ny PS2 med full garanti, så hvorfor ikke i dette tilfellet med erstatningsvare?

Tenkte jeg skulle ringe forbrukerkontoret og høre, men får ikke gjort det før i morgen.

Tenkte kanskje noen her vet:) Håper det:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

man får ikke ny garantitid på erstatningsproduktet, man får garantitiden/reklamasjonstiden på det første man kjøpte, ellers ville det jo fort kunne bli evighetsgaranti her da,

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...