togutter Skrevet 2. juli 2009 #1 Skrevet 2. juli 2009 Jeg tar gjerne imot tips fra dere om middagsmat i denne supervarmen.. Trenger noe som er lettvint og lage, ikke grillmat..det spiser jeg alt for mye av, og må begrense salt-inntaket litt ;-)
"nøtteliten" Skrevet 2. juli 2009 #2 Skrevet 2. juli 2009 Jeg hadde noen ferdigkokte poteter fra igår. Har laget spansk omelett av disse og noen egg. Tar salat til og kanskje noe brød.
Pooh Skrevet 2. juli 2009 #3 Skrevet 2. juli 2009 I dag ønsket mannen seg rømmegrøt, og det ble det.... )
Gutta er ute og puppene henger Skrevet 2. juli 2009 #4 Skrevet 2. juli 2009 Jeg liker salater i denne varmen. Elsker gresk salat og kylling salat. Av varm mat så liker jeg laks i folie med gr. saker, kokte poteter og rømme til;) Veldig sunt og veldig godt;)
Gjest lillemamsi Skrevet 2. juli 2009 #5 Skrevet 2. juli 2009 hadde en skikkelig spennende middag i går, som smakte utrolig godt på terassen. trøndersodd fra hermetikk boks ! og rundstykker. hehe, må le litt av meg sjøl, er så slapp i varmen at jeg må ty til hermetikk:)
Gumman :-) Skrevet 3. juli 2009 #6 Skrevet 3. juli 2009 Pastasalat med ost, skinke og egg er tidenes beste sommermat!!!!! Andre favoritter i varmen er omelett, kyllingkebab (hjemmesnekret sådan med kyllingfilet stekt i biter, krydder, grønnskaker og en eller annen saus/dressing i pitabrød), tortellini med en lett urtepastasaus, grillet kylling med salat, sprøstekt bacon og sølvløk og evt. ris, Philadelfia-nachos med salat og hvitløksbrød til, risotto, hjemmelagde burgere (laget av kyllingkjøttdeig, egg, krydder og løk), samt sikkert mye mer jeg ikke kommer på i farta.
Amalie82 Skrevet 3. juli 2009 #7 Skrevet 3. juli 2009 Hei! Ble litt nysgjerrig her... Hva er philadelphia nachos? Oppskrift?
Uglemamma er tobarnsmamma! Skrevet 3. juli 2009 #8 Skrevet 3. juli 2009 Soft tacos med masse grønnsaker til..... Krydre kjøttdeig og varme tortillas... Og ha iskalde tomater,agurk,ost,rømme,salsa,mais,vårløk og salat til..... Uslåelig i varmen
Lilli med småtrolla Skrevet 3. juli 2009 #9 Skrevet 3. juli 2009 Jeg liker også lette måltider som salat nå når det er så varmt! Ny vri: - Et salathode - Agurk - Paprika - Annanas - En oppskåret og rensket grillet kylling - Druer - En pose saltede Cashewnøtter - Litt rosiner Salaten tilsetter du jo bare det du liker selv. Syns det var deilig å ha kylling, nøtter og druer i salaten. Det var nytt for meg Så serverer du salaten med nysteikte rundstykker =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå